فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بجنورد:

اقساط وام تعویض خودرو برای رانندگان تاکسی بجنورد سنگین است

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بجنورد گفت: پرداخت اقساط وام طرح تعویض تاکسی های فرسوده برای رانندگان در بجنورد سنگین است.

اقساط وام تعویض خودرو برای رانندگان تاکسی بجنورد سنگین است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا شافعی  با بیان اینکه در مرحله نخست طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده شماری از رانندگان برای تعویض خودروهای خود ثبت نام کردند، اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از 200 متقاضی برای گرفتن تسهیلات تعویض تاکسی فرسوده ثبت‌نام کردند اما درآمد رانندگان با پرداخت اقساط وام برابری نداشت به همین علت برای امرار معاش زندگی و پرداخت اقساط با مشکل مواجه شدند.

    شافعی افزود: سقف وام معادل 20 میلیون تومان و مبلغ پنج میلیون تومان نیز برای اقساط خودرو در نظر گرفته‌شده بود که این تسهیلات با کارمزد 16 درصد و بازپرداخت چهارساله در اختیار متقاضیان قرار گرفت اما با این وجود رانندگان توان پرداخت را نداشتند.

    تنوع بیشتر در جایگزینی تاکسی های فرسوده ها

    وی تصریح کرد: قرار است در طرح جدید تعویض خودروهای فرسوده تنوع خودروها بیشتر شود تا رانندگان به نسبت وسع خود و نوع تسهیلات خودروی مورد نظر را انتخاب کنند.

    وی اضافه کرد: هنوز این طرح مصوب نشده چنانچه قرداد بین شرکت های خودرو ساز، بانک عامل و شهرداری ها منعقد شود تا پایان شهریور ماه امسال اجرایی خواهد شد.

    شافعی با بیان اینکه 30درصد تاکسی های بجنورد فرسوده هستند، بیان کرد: میانگین عمر مفید تاکسی در سال گذشته 10 سال بوده که 15 درصد تاکسی ها تبدیل وضعیت شده اند.

    فرسودگی 60 درصد اتوبوس های بجنورد

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی  بجنورد در ادامه به فرسودگی 60درصد اتوبوس های حمل و نقل عمومی شهری بجنورد اشاره کرد و گفت: به منظور جایگزینی اتوبوس های فرسوده طرحی در دست اجرا است که با تامین اعتبار تعویض می شوند.

    شافعی همچنین درباره وضعیت نامناسب بدنه اتوبوس ها که براثر تبلیغات به وجود آمده، اظهار کرد: مدتی از اتمام قرارداد پیمان کار تبلیغات بدنه اتوبوس گذشته به همین علت سبب نازیبایی بدنه اتوبوس ها شده است.

    وی افزود: چنانچه پیمان کار برای تبلیغات بدنه اتوبس انتخاب نشود، نسبت به پاک سازی آن اقدام می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط