فونیکسریمکسبهتام

خدادادی مطرح کرد:

نوروز ۹۷ خونبارترین ایام مسافرت در سال های اخیر

فوت ۱۷ هزار نفر در سال گذشته در تصادفات جاده ای

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از کیفیت نامناسب خودروهای تولید داخل، گفت: مسئولان از فرصت سال ۹۷ درافزایش کیفیت تولیدات داخلی با هدف کاهش سوانح رانندگی استفاده کنند.

نوروز ۹۷ خونبارترین ایام مسافرت در سال های اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سلمان خدادادی  با اشاره به افزایش  میزان تصادفات، گفت: براساس آمارهای مطرح شده هرساله میزان مسافرت ها درطول تعطیلات نوروزی افزایش پیدا می کند که ممکن است دراین خصوص میزان تصادفات هم افزایش پیدا کند، متاسفانه درتعطیلات نوروزی سال 97 نیز آمارها حاکی از افزایش میزان سوانح بود به طوری که طبق یک آماررسمی یکی از روزهای تعطیلات به عنوان خونبارترین روزهای تعطیلات نامگذاری شد.

    نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درطول سال 96 17 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، افزود: متاسفانه چند برابر این میزان مصدومان درحوادث رانندگی وجود دارند، خوشبختانه دربرنامه پنجم توسعه دولت موظف شد که با درنظرگرفتن برخی زیرساخت ها ازجمله انجام آزمایشات ژنتیک از تولد کودکان معلول جلوگیری کند؛ بنابراین همین مسئله نیز به نوعی درکاهش میزان معلولیت های ناشی از تصادفات نیز موثر است.

    وی با تاکید براینکه مولفه های مختلفی درخصوص افزایش تصادفات جاده ای موثر است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل ایمنی جاده ها است، همچنین عوامل انسانی و چگونگی رانندگی نیز نقش مهمی درجلوگیری از حوادث دارد؛ از سوی دیگرایمنی خودروها نیز تاثیر مهمی دراین خصوص دارد، طبق آمار بیشترین تصادفات منجر به فوت و مصدومیت ناشی از تردد خودروی پراید و پژو است، مسئولان چه زمانی تصمیم به افزایش کیفیت خودروها دارند؟

    خدادادی با اشاره به شعار حمایت از تولیدات داخلی درسال 97، گفت: آیا در شان تولید کنندگان خودروهای داخلی است که با کیفیت پایین اما با قیمت بالا چنین خودروهایی تولید شود که جایی درقابت جهانی ندارد، اینکه قطعات خودروها را مدام با یکدیگر تعویض کرد که هنرمحسوب نمی شود؛ به طورحتم یکی از عوامل اصلی تصادفات کیفیت پایین خودروهای داخلی است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای خودروهای با کیفیت هستند، افزود: مسئولان از فرصت سال 97 برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی استفاده کنند، درغیر اینصورت نمی توان نسبت به کاهش تصادفات امیدوار بود./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو