فونیکسریمکسبهتام

نسل جدید نیسان آلتیما در موتورشو نیویورک معرفی شد؛

هشدار برای کمری و آکورد

عصر خودرو- در آمریکا هم کراس‌اوور ها با اقبال روزافزون بازار روبرو هستند و هر روز، بیشتر از قبل خریداران بالقوه سدان های خانوادگی را به خود جذب می کنند. اما با این وجود، نبرد در قلمرو سدان های میدسایز خانوادگی کماکان در آمریکا داغ است، مخصوصا از زمان کمری و پس از آن، آکورد، نسل عوض کردند. با ورود نسل جدید نیسان آلتیما که دراماتیک‌ترین تغییرات یک دهه اخیر را در خود تجربه کرده است، تنور این رقابت، داغ تر هم خواهد شد.

هشدار برای کمری و آکورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، نسل ششم نیسان آلتیما با پیکره ای دینامیک و پویا، و چهره‌ای هویت‌گرفته از جلوپنجره V-شکل نیسان طراحی شده و به‌وضوح می توان تاثیرپذیری از کانسپت سال گذشته نیسان یعنی Vmotion 2.0 Concept را در استایل مدرن و گیرای آن دید. اما تغییرات در نسل جدید، صرفا به یک پیکره جذاب و یک کابین مدرن و در عین حال، ساده محدود نبوده؛ نیسان نسل جدید آلتیما را کمی بزرگتر از نسل قبل طراحی و مهندسی کرده و به لطف افزایش طول بدنه در عین کاهش پیش‌آمدگی (اوورهنگ) جلو، فاصله بین دومحور و در نتیجه آن، فضای طولی کابین افزایش یافته است. همچنین برای اولین بار، نیسان سیستم چهار چرخ محرک را به لیست آپشن های آلتیما اضافه کرده و در کنار بازنگری عمده در پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری نسل قبل، یک پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو را جایگزین پیشرانه V6 نسل قبل کرده که با 248 اسب‌بخار قدرت، توان تولید حداکثر گشتاوری معادل 370 نیوتن‌متر را دارد. هر دو پیشرانه، به گیربکس CVT متصل هستند و بصورت استاندارد، مُحرک چرخ های جلو هستند. آپشن AWD نیز تنها برای واحد 2.5 لیتری که حال 188 اسب‌بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند، قابل سفارش است. لازم به ذکر است سیستم چهار چرخ محرک نیسان آلتیما در حالت عادی، صد در صد خروجی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند اما بسته به شرایط و حالت رانندگی، امکان توزیع 50:50 گشتاور بین محور های جلو و عقب نیز وجود دارد.

متناسب با این استایل مدرن و ژست پیشرفته ای که آلتیما 2019 به خود گرفته، امکانات پیشرفته ای نیز در لیست مشخصه های ایمنی و رفاهی آن به چشم می‌خورد. برای مثال، تمامی آلتیما های 2019 بصورت استاندارد با ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار احتمال تصادف از روبرو و سیستم هوشمند تشخیص خواب‌آلودگی راننده عرضه خواهند شد. تریم های SV، SL و Platinum نیز مجهز به نسل جدید سیستم نیمه‌خودران نیسان، موسوم به پروپایلوت خواهند بود که قابلیت حفظ مسیر رانندگی بین خطوط، و توقف کامل و آغاز حرکت بصورت اتوماتیک در ترافیک را دارد. ترمز اضطراری اتوماتیک در هنگام دنده عقب نیز در لیست امکانات ایمنی این تریم ها گنجانده شده اما سیستم دید 360 درجه از اطراف، تنها برای بالاترین تریم یعنی Platinum در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو