فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت حامل‌های انرژی سهم ناوگان حمل ونقل جاده‌ای را افزایش می‌دهد

عصر خودرو- در ایام نوروز سهم حمل ونقل جاده‌ای نسبت به سایر بخش‌ها افزایش می‌یابد به همین منظور در این ایام نظارت بر ناوگان جاده‌ای و فروش بلیت از سوی مدیران تعزیراتی جدی‌تر می‌شود.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی سهم ناوگان حمل ونقل جاده‌ای را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به نقش ناوگان در تسهیل تبادلات تجاری در شبکه حمل و نقل کشور و ضرورت نوسازی و توسعه آن، وزارت راه و شهرسازی با انجام برنامه ریزی لازم و با تاکید بر استفاده از منابع مالی خارجی و ظرفیت سازندگان داخلی کشور در چارچوب اقدام مشترک با تولیدکنندگان معتبر خارجی نسبت به تسریع در نوسازی ناوگان اقدامات موثری را در دستور کار خود قرار داد.

    براساس این گزارش نوسازی ناوگان جاده‌ای فرسوده بالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال از مهم‌ترین این اقدامات‌به شمار می‌رود.همچنین طی دوسال گذشته قرارداد هایی با شرکت‌های تامین‌کننده کشنده‌ها به منظور جایگزینی 19 هزار و 540 دستگاه کامیون و کشنده فرسوده ،منعقد شده است.

    تا به امروز 2 هزار دستگاه کشنده نو توسط شرکت‌های معتبر ساخت کشنده به متقاضیان تحویل داده شده است. بر این اساس بالغ بر 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده و حدود 640 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

    به گفته مسئولان در بخش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با توجه به اقدامات شرکت‌های تامین کننده خودرو، در سال آینده بالغ بر 8000 دستگاه کامیون و کشنده به متقاضیان تحویل خواهد شد. به‌این‌صورت براساس محاسبات انجام شده در صورت نوسازی ناوگان، معادل 1032 میلیارد لیتر نفت گاز طی 10 ‏سال صرفه‌جویی می‌شود.

    با اجرای این طرح، ظرف مدت 10 سال بالغ بر 72/194 میلیون تن از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کاسته خواهد ‏شد. ‏

    براساس این گزارش با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی بخش حمل ونقل جاده‌ای نیز در این ایام فعال می‌شود.اما به گفته بسیاری از فعالان بخش جاده‌ای متاسفانه با افزایش خودرو طی 5 سال گذشته بسیاری از مسافران،سفر با خودروی شخصی را به سفر با ناوگان حمل ونقل عمومی ترجیح می‌دهند به همین منظور در 3 سال گذشته قیمت بلیت اتوبوس با وجود افزایش قیمت حامل‌های انرژی افزایش نیافته است تا شاید انگیزه‌ای برای جذب بیشتر مسافران باشد.

    به گفته کشاورزیان معاون سابق وزیر راه وشهرسازی تنها راه افزایش استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش نرخ خودرو‌های وارداتی است.

    در ایام نوروز  قیمت هیچ بلیتی افزایش نمی یابد

    براساس این گزارش نیما شهرزاد معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی، با بیان اینکه از دو سال گذشته هیچ افزایش قیمتی را در بخش ناوگان جاده‌ای نداشته ایم ،گفت: در برخی از روز‌های هفته از جمله یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه برخی مسافران می‌توانند با 20 درصد تخفیف نیز به سفر بروند.

    وی افزود: در تمامی طول سال و به ویژه در ایامی که با پیک سفر هموطنان خودذ مواجه هستیم، نظارت از سوی تعزیرات ، ادارات کل راهداری و گشت‌های محسوس و نامحسوس بر تمامی خدمات بخش‌های جاده‌ای انجام می‌شود.

    شهرزاد با بیان اینکه تمایل به سفر‌ها به دلیل افزایش خودرو‌های شخصی بسیار افزایش یافته است ،اظهار کرد: طبق آمار‌های ارائه شده میزان جابه جایی و مسافرت‌ها از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

    معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای تصریح کرد: برای افزایش امنیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای تمامی مراکز معاینه فنی در مناطق و استان‌های مختلف ایجاد شده  است و سعی کرده ایم سیستم‌ جاده‌ای را برای امنیت مسافران هوشمند سازی کنیم.

    وی تاکید کرد: تمامی رانندگان در این بخش باید دوره‌های آموزشی تخصصی را بگذرانند و هیچ راننده اتوبوسی نباید بیش از ساعت مجاز خود تردد کند همچنین برای مسافت‌های طولانی باید 3 راننده ماهر در اتوبوس حضور داشته باشد

    سازمان راهداری‌و حمل ونقل جاده‌ای  گفت:در ایام‌نوروز تمامی ناوگان اتوبوس رانی خود را تجهیز و نوسازی کرده ایم و با آموزش سعی کرده ایم تخصص رانندگان را در این بخش افزایش دهیم.

    شهرزاد در پایان گفت:امیدواریم در ایام نورو شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو