فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو:

هیچ اجباری برای دریافت کارت امدادخودروها وجود ندارد

عصر خودرو- دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به رشد قارچ‌گونه‌ شرکت‌های متخلف در زمینه امدادرسانی به خودروها، گفت: هیچ اجباری برای دریافت کارت امداد خودرو وجود ندارد و بحث‌های مطرح شده مبنی بر جریمه خودروهای فاقد این کارتها صحت ندارد.

هیچ اجباری برای دریافت کارت امدادخودروها وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، عباسعلی قیاسی در یک نشست خبری اظهار داشت: برخی شرکت‌های امدادرسان در ابتدا اعلام می‌کنند که خدمات رایگان به مشتریان ارائه می‌کنند، اما با یک محاسبه مشخص می‌شود که ماهانه 25 هزار و 200 تومان بر روی قبض تلفن افرادی که با این شرکت‌ها تماس می‌گیرند، اعمال می‌شود.

    وی ادامه داد: هیچ اجباری برای دریافت کارت امداد از شرکت‌های امدادرسان وجود ندارد و بحث‌هایی که برخی از این شرکت‌ها مبنی بر جریمه شدن رانندگان در صورت عدم دریافت کارت امداد مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

    قیاسی با بیان اینکه حدود 90 درصد خودروهای تولید داخل یا وارداتی تحت پوشش 4 شرکت اصلی امدادی عضو انجمن خدمات پس از فروش قرار دارند، گفت: ایران‌ خودرو و سایپا دارای 3200 خودروی امدادی هستند که به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند و علاوه بر این دو شرکت، کانون جهانگردی و شرکت امدادخودروی رفاه ایران نیز جزء شرکت‌های عضو انجمن هستند که خدمات و قطعات ارائه‌ شده از سوی آنها نیز دارای گارانتی است.

    وی با اشاره به لزوم آموزش امدادگران برای امدادرسانی به خودروها گفت: شرکت‌های متفرقه امدادرسان این آموزش‌ها را نمی‌بینند و ممکن است آسیب‌هایی را به خودرو وارد کنند، ضمن اینکه نمی‌توان به تمام خودروها فقط با یک ناوگان خدمات ارائه کرد، زیرا ممکن است حمل خودرو طوری صورت گیرد که به سپر و یا بخش‌های دیگر خودرو آسیب وارد شود.

    دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به وجود شورای حل اختلاف بین خودروسازان و خریداران خودرو برای رسیدگی به شکایات مربوط به امدادرسانی، اظهار داشت: در راستای بررسی این شکایات، سال گذشته 250 دستگاه خودروی جایگزین به شاکیان تحویل داده شد.

    به گزارش فارس، پناهی عضو هیئت مدیره انجمن خدمات پس از فروش خودرو نیز در این نشست خبری با بیان اینکه اجرت تعویض قطعات و حمل خودرو توسط شرکت‌های متفرقه حداقل 10 برابر نرخ واقعی است، گفت: مشکل 65 درصد مراجعه‌کنندگان به شرکت‌های امداد خودرو در محل حل می‌شود و حدود 35 درصد مراجعین نیاز به حمل خودرو پیدا می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو