فونیکسریمکسبهتام

مرور مهمترین اخبار صنعت خودرو / مهر ۱۳۹۶

عصر خودرو- امروز هفتم فروردین ماه مهمترین اخبار صنعت خودرو در مهرماه سال ۱۳۹۶ را بررسی می کنیم. مهرماه سال ۹۶ درحالی به پایان رسید که بخش اعظم اخبار به رایزنی ها و اخبار تاییدنشده ای از موضوع بسته شدن سایت ثبت سفارش اختصاص داشت.

مرور مهمترین اخبار صنعت خودرو / مهر ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳:۰۰

    آزادسازی ورود خودروهای بالای 2500 سی سی قویا تکذیب می شود

    مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مهرماه آزادسازی واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از 2500 سی سی و حتی برنامه ریزی برای این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

    داتیس خودرو به عرصه تولید کنندگان خودرو می‌پیوندد

    در مهر ماه سال گدشته اعلام شد با تلاش ویژه مسئولان شرکت داتیس خودرو، این شرکت بزودی به جمع تولید کنندگان خودرو می‌پیوندد.

    پلیس شماره‌گذاری چند خودرو را متوقف کرد

    به دنبال مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر الزام خودروسازان به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای با مصرف سوخت بالا، پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی را متوقف کرد.

    ادعای 35 میلیاردی 45 میلیارد شد!

    رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مهرماه سال گذشته گفت: میزان ضرر و زیانی که سازمان توسعه تجارت به دلیل ساماندهی واردات خودرو باید به واردکنندگان این محصول پرداخت کند از 35 میلیارد تومان به 45 میلیارد تومان رسیده است!

    واردات 44 هزار خودرو در 6 ماه نخست سال‌جاری

    بر اساس آمار گمرک، طی 6 ماه نخست سال‌جاری 44 هزار خودروسواری با ردیف تعرفه 8703 به ارزش یک میلیارد و 198 میلیون و 446 هزار دلار به کشور وارد شده است.

    افزایش 40 درصدی شماره‌گذاری خودروهای خارجی در سال جاری

    در مهرماه گذشته جانشین پلیس راهور ناجا از افزایش 40 درصدی شماره گذاری خودروهای وارداتی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در بخش نوشماره‌ها 693 هزار دستگاه خودرو در طول این شش ماه شماره‌گذاری کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

    خاکِ سرد روی 7 هزار خودروی معطل در گمرک

    بعد از بسته شدن سایت ثبت سفارش برای واردات خودرو، گزارشها از وجود بیش از 7000 خودرو در محوطه های گمرکی خبر می‌دهند.

    شرط سربازی برای اخذ گواهینامه حذف شد

    شرط داشتن کارت پایان خدمت یا معفایت از سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح در مهرماه سال 96 حذف شد.

    دولت با درخواست شریعتمداری موافقت کرد

    هیأت دولت در مهرماه سال 96 درخواست شریتعمداری در خصوص لغو مصوبه الزام خودروسازان داخلی به اسقاط خودرو را تصویب کرد.

    شریعتمداری پاس گل جهانگیری را هدر ندهد

    گروه تحلیلی عصر خودرو - در شرایطی که صنعت خودرو کشور پتانسیل های لازم برای یک جهش بزرگ را دارد، فعالان این صنعت امیدوارند وزیر جدید بتواند از شرایطی که هم اکنون در بخش واردات خودرو وجود دارد و می تواند در آینده زمینه ساز حضور پررنگ بنگاه های اقتصادی و شرکت های خودروسازی بین المللی در بخش خودرو باشد نهایت استفاده را بکند.

    موقعیت‌سنجی رنو در ایران

    کارلوس گون، مدیر ارشد گروه خودروسازی رنو در مهرماه سال 96 در اظهاراتی اعلام کرد که «بازار ایران، بازاری بسیار مهم و با اهمیت است و رنو هرگز ایران را ترک نخواهد کرد و برای این کشور برنامه‌ریزی بلندمدت و جدی دارد.

    توقف ثبت سفارش به منزله توقف واردات خودرو نیست

    قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در مهرماه سال 96  با بیان اینکه توقف ثبت سفارش به منزله توقف واردات خودرو نیست،گفت: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه گمرک طی 6 ماهه اول سال جاری بیش از 44 هزار خودرو وارد کشور شده است.

    از زمستان آینده هیچ خودروی ایرانی و خارجی غیراستانداردی وارد بازار نمی‌شود

    رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: 85 مورد استاندارد خودرو که از دی ماه سال آینده اجباری می‌شود شامل تولید داخل و خودروهای وارداتی است و به یقین از این تاریخ، به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد خودروی غیراستاندارد داخلی و خارجی وارد بازار شود.

    جایزه سانگ‌یانگ به "رامک خودرو" رسید

    برای کسب بیشترین رشد فروش در سال 2016 در بین نمایندگی‌های فروش، رامک خودرو به عنوان نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران، موفق به دریافت جایزه شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو