فونیکسریمکسبهتام

کدام برندهای خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟

عصر خودرو- ممکن است مرسدس ارزشمندترین برند خودرویی جهان باشد، اما قطعا نتوانسته آن قدر خوب نشان دهد که مشتریانش وفادارترین مشتریان یک برند خودرویی در جهان باشند و در انتخاب‌های بعدی خود چیزی جز یک بنز را ترجیح ندهند.

کدام برندهای خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، به نظر می‌رسد وفاداراترین مشتریان خودرو در جهان طرفدار برندهای ژاپنی هستند.

     
    موسسه تحلیلی- خبری ادموند در سال 2018 گزارشی را در خصوص وفاداری مشتریان به برندها منتشر کرده که در آن به بررسی روند نقل و انتقال و خرید 13.9 میلیون خودرو بین سال‌های 2007 تا 2017  پرداخته است.
    نتایج حاصل از این مطالعه نشان می‌دهد که مشتریان برندهای تویوتا، سوبارو و هوندا پس از استفاده از محصولات این کارخانه‌ها همچنان خودروی دیگری از این کمپانی را برمی‌گزینند و تمایلی به خودروهای دیگر نشان نمی‌دهند.
    برندهای رم و شورلت نیز در این طبقه‌بندی، با نرخ وفاداری 54 درصدی مشتریان در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرند.

    درست در جریان مخالف این مشتریان وفادار، برندهایی کرایسلر، اسمارت و دوج قرار دارند. فیات و میتسوبیشی نیز مشتریانی دارند که در انتخاب‌های بعدی از این برندها رو برمی‌گردانند و یا دیگران را تشویق به خرید خودرویی از برندهای دیگر می‌کنند.


     
    این روند در دهه گذشته برنده و بازندگان بزرگی داشته است. سوبارو و مزدا یک جهش و رشد بزرگی را در حفظ دوباره مشتریان نشان می‌دهند . مزدا به تنهایی در سال 2017 با ساخت کراس‌اوور CX-5 خود توانست تعداد زیادی از مشتریان از دست رفته‌اش را  به سمت خود بازگرداند.
    در بخش بازندگان نیز باید از فرار مشتریان دوج و کرایسلر سخن بگوییم. در هر دو برند نرخ وفاداری مشتریان در طی دهه گذشته حدود 50 درصد کاهش نشان می‌دهد. بیوک نیز در این زمینه کار و فعالیت زیادی نشان نداده و به همین دلیل  نرخ وفاداری مشتریانش از 35 درصدر از سال 2007 به 29 درصد در سال 2017 می‌رسد.

     

    در بخش خودروهای لاکچری بیشترین مشتریان وفادار علاقه‌مند به لکسوس هستند. آئودی و لندروور نیز در مقام اول و دوم قرار می‌گیرند. مرسدس، پورشه و ب‌ام‌و نیز با اختلاف اندکی با این خودرو در مقام چهارم تا ششم قرار می گیرند. در انتهای این لیست مشتریان اینفینیتی، جگوار و ولوو وفاداری کمتری به برند خود نشان می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو