فونیکسریمکسبهتام

طرح نوروزی پلیس سفر ایمن برای مسافران برقرار می کند

عصر خودرو- طرح نوروزی پلیس و نهادهای امدادی خدمات رسان برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در استان سمنان آغاز شد تا با برقراری نظم و امنیت، سفری ایمن و خوشی را برای آنان فراهم کند.

طرح نوروزی پلیس سفر ایمن برای مسافران برقرار می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، هر سال همزمان با سراسر کشور و در آستانه ورود به سال جدید طرح نوروزی پلیس و نهادهای امدادی خدمات رسان در استان سمنان آغاز می شود که برای تحقق اهداف مورد نظر ضروری است مسافران با نیروهای امدادی هر بخش همکاری کنند تا خاطره خوشی از سفر به یادگار داشته باشند.
    بر اساس آمار در هر 60 دقیقه حدود 300 تا 400 وسیله نقلیه از محورهای استان عبور می کنند، در زمان اوج سفرها در هر 60 دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و 200 خودرو از محورهای استان عبور می کنند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان است.
    استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند و به دلیل تردد سالانه بیش از 22 میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.
    براساس آمار موجود واژگونی خودرو یکی از چالشهای جدی محورهای ارتباطی استان سمنان است، در اوج سفرها میزان کشوری واژگونی خودروها بیش از 35 درصد است اما در محورهای سمنان این رقم به طور متوسط سالانه 65 درصد است که بیشترین واژگونی خودرو در محورهای استان در ساعت های 6 تا 9 صبح، 11 تا 14 و 15 تا 19 اتفاق می افتد.
    سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان همزمان با آغاز طرح نوروزی پلیس و دستگاه های امدادی استان سمنان درگفت و گو با ایرنا گفت : طرح نوروزی پلیس با هدف برقراری نظم و امنیت، راهنمایی مسافران، پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه های امنیتی، امدادگری از 24 اسفند 96 تا 14 فروردین ماه 97 در استان ادامه دارد.
    وی افزود: بیش از پنج هزار پلیس با همه امکانات و تجهیزات در این طرح در محورهای کشور حضور دارند و به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارایه می کنند.
    وی با بیان این که صد درصد نیروهای پلیس استان در آماده باش کامل بسر می برند، خاطرنشان کرد: حدود 500 نیروهای پلیس افتخاری و همیاران پلیس در این ایام با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان همکاری دارند.
    سردار قاسمی با اشاره به شعار پلیس در اجرای طرح نوروز 97، ادامه داد: این طرح امسال با شعار پرهیز از خطر آرامش در سفر اجرایی می‌شود.
    فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر این که امنیت عمومی با مشارکت مردم امکان‌پذیر است، گفت: با افزایش مشارکت مردمی، موفقیت پلیس در ماموریت‌ ها و اهداف خود بیشتر می‌شود.
    وی ایجاد امنیت و سلامت شهروندان و مسافران نوروزی را یکی از مهمترین اهداف طرح نوروزی اعلام کرد و گفت: از محورهای مواصلاتی استان سمنان سالانه میلیون‌ها مسافر به سمت حرم رضوی سفر می‌کنند و پلیس خدمت‌رسانی به زایران امام رضا(ع) را از مهمترین وظایف خود می‌داند.
    فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که امنیت و آرامش مردم برای پلیس خط قرمز محسوب می شود، اضافه کرد: اگر کسی بخواهد امنیت و آرامش را بر هم بریزد با آن ها مقابله خواهیم کرد.
    وی واژگونی خودرو را دلیل 62 درصد تصادفات رانندگی جاده های این استان در 11 ماهه سال جاری اعلام و اضافه کرد : سمنان به لحاظ شاخص واژگونی خودرو رتبه نخست کشور را دارد.
    سردار قاسمی افزود : علت اصلی این امر خواب آلودگی و خستگی راننده به دلیل طولانی و کویری بودن محورهای ارتباطی استان است و مسافران باید توجه داشته باشد هنگام تردد برای استراحت کافی رانندگان در توقفگاه ها زمان بندی و برنامه ریزی داشته باشند.
    وی تصریح کرد : استان سمنان در شاخص کنترل و ضبط تخلفات، رتبه سوم کشور را دارد که این امر کاهش 10 درصدی کشته شدگان را در پی داشته است.
    فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : برنامه ریزی و مدیریت زمان لازمه سفر ایمن و بدون واژگونی در ایام نوروز در محورهای استان سمنان است.
    در نوروز سال 96، حدود 70 تن از مسافران در محورهای استان سمنان به دلیل سرعت غیرمجاز و واژگونی خودرو کشته شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط