فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو- بورس؛

هفته‌ای پر حاشیه برای نمادهایی از گروه خودرو

عصر خودرو- در هفته ای که گذشت، بازدهی گروه خودرو با ۲ درصد کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل به میزان ۳۳۸ واحد به ارتفاع ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

هفته‌ای پر حاشیه برای نمادهایی از گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، روز شنبه گروه خودرو جو متعادل منفی پشت سر گذاشت در این میان تعدادی قطعه ساز (خکاوه، خدیزل و خکار) با صف خرید خود، چشم نوازی ‌کردند. در این روز خودرو که برای برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شده بود به دلیل به حد نصاب نرسیدن مجمع بازگشایی شد و در حاشیه 1 درصد منفی قرار گرفت.
    یکشنبه در گروه خودرو و ساخت قطعات با صف فروش خکاوه و خزامیا جو منفی حاکم شد، به این ترتیب نمادهای خزامیا، خکاوه، خرینگ، ختوقا، خوساز، خمهر و خموتور بیشترین افت قیمتی گروه را ثبت کردند. از سویی دیگر نمادهای خبهمن، خدیزل، خپویش و خلنت در حاشیه صفر مثبت تنها نمادهای سبزپوش گروه بودند.
    دوشنبه دو نماد خزامیا و خکاوه در حاشیه 4 درصد منفی بیشترین کاهش قیمتی گروه را در اختیار داشتند. در طرف مقابل نمادهای ختوقا و خوساز حوالی 5 درصد مثبت صف خرید تشکیل داده بودند و بیشترین رشد قیمتی گروه را به نام خود ثبت کردند. خپویش نیز با رشد 5 درصدی صف خرید بود که نهایتا صف خود را عرضه کرد و شاخص گروه افزایش ناچیز 30 واحدی را ثبت کرد.
    در لحظات پایانی بازار روز سه شنبه شاهد تشکیل صف خرید غیرمنتظره در نماد خودرو بودیم و قیمت پایانی سهم به 2,66 ریال رسید، همینطور رنج مثبت ختوقا و رسیدن نماد به صف خرید جالب توجه بود.
    در طرف مقابل نماد خکاوه صف فروش تشکیل داده بود ، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا،‌ واگذاری شرکت سایپا دیزل را منتفی دانست و اعلام کرد که سهم این شرکت از طرح دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باری 25 درصد است. خرینگ دیگر نماد صف فروش این گروه بود. هردوی این نمادها لحظات آخر بازار صف خود را جمع کردند.
    همینطور نماد خاور از این گروه در خصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انعقاد قرارداد طرح نوسازی ناوگان باربری اقدام به شفاف سازی کرد و اعلام کرد مذاکرات با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال انجام می باشد و این شرکت درحال رایزنی جهت کسب سهم حداکثری از محل این طرح است. نماد خاور جهت برگزاری مجمع فوق‌العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره از 15 اسفند ماه متوقف شده است. خپویش نیز  به همین دلیل (مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره)،  در این روز متوقف گردید.
    در آخرین روز کاری هفته دو نماد خکاوه و خرینگ با افت منفی کامل و صف فروش بیشترین کاهش قیمت گروه را به نام خود ثبت کردند. مابقی نمادها نیز عمدتا متعادل بودند.در جریان بازار این روز خاور پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره با افت حدود 6.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نهایتا با کاهش 9 درصدی به 713 ریال رسید.خشرق نیز با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، با افت حدودا 5 درصدی و با قیمت 4,781 ریال به گردونه ی معاملات بازگشت  و در پایان معاملات معادل 1 درصد افت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو