فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان خبر داد:

سهل انگاری عامل اصلی سرقت خودرو

عصر خودرو- رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه سرقت در کردستان کاهش پیدا کرده است، گفت: سهل انگاری شهروندان در رها کردن خودرو های روشن باعث سرقت خودرو های آنان می شود.

سهل انگاری عامل اصلی سرقت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جمال سلمانی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج گفت: از هر 100 هزار نفر در کردستان یک سرقت وجود دارد که نسبت سرقت ها به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

    رئیس پلیس آگاهی استان کردستان عنوان کرد: در زمینه سرقت منزل 10 درصد، مغازه 11 درصد، موتور سیکلت 17 درصد و کیف قاپی 18 درصد در کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

    وی افزود: در بحث کیف قاپی ها با مشارکت مردم و پیگیری فرماندهان شهرستان ها به شناسایی افراد پرداخته و در این راستا اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته است.

    سرهنگ سلمانی با بیان اینکه قتل در کردستان نسبت به سال گذشته یک فقره افزایش داشته است، گفت: 95 درصد از قتل های انجام شده در استان کردستان کشف شده است.

    وی گفت: کلاهبرداری در استان کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته و جعل اسناد نیز یک درصد افزایش داشته است.

    رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه 84 درصد از سرقت های انجام گرفته کشف شده است، اظهار کرد: نیمی از سرقت های انجام گرفته در استان کردستان توسط معتادان و سرقت های خرد بوده است.

    وی تاکید کرد: بیشتر سرقت های اتومبیل از خودرو های روشن و سهل انگاری صاحبان خودرو ها بوده است که شهروندان باید این مهم را رعایت کنند.

    سرهنگ سلمانی با بیان اینکه 54 باند قاچاق کالا در استان کردستان منهدم شدند، گفت: کشفیات کالا های ممنوعه ماهواره، و مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

    رئیس پلیس آگاهی استان کردستان عنوان کرد: قرارگاه ستاد مبارزه با سرقت و قرارگاه ستاد مبارزه با قاچاق در کشور ساخته شده که استان کردستان نیز به عنوان استان هدف انتخاب شده است.

    وی افزود: جدا از شماره تلفن 110 پلیس شماره 130 پلیس آگاهی است که باید به مردم اطلاع رسانی کنند.

    سرهنگ سلمانی گفت: مردمان استان کردستان انسان های پاک دستی هستند و بعضاً در بسیاری از محلات مردم ماشین های خود را در خارج از پارکینگ ها در محلات می گذارند و کمترین سرقت اتفاق افتاده است.

    وی افزود: قتل، سرقت مسلحانه و جرم های جناحی در کردستان نداشته و در کل کشور استان کردستان جزو استان هایی است که کمترین مشکل را داشته است.

    سرهنگ سلمانی افزود: بیشتر قتل هایی که در استان کردستان اتفاق افتاده از نزاع های خیابانی یا درگیری های خانواده ای بوده و بعد از سال 93 قتل های سریالی در این استان وجود نداشته است.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو