فونیکسریمکسبهتام

۶۰ ‌ درصد حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد

عصر خودرو- مدیر رادیو سلامت گفت: ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها اتفاق می‌افتد، به همین دلیل نام کمپین پیشگیری از حوادث و سوانح کمپین «۳۰-۶۰» نامگذاری شده است.

۶۰ ‌ درصد حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، دکتر صدیقه اعتمادسعید در نشست رسانه‌ای پیشگیری از حوادث و سوانح نوروزی گفت: کمپینی را برای حوادث ترافیکی برگزار کرده‌ایم که نام آن را کمپین «30-60» گذاشته‌ایم. طبق آخرین آمارهای اعلام شده، حدود 60 درصد از تصادفات جاده‌ای در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و ما به همین دلیل نام این کمپین را انتخاب کردیم تا تلنگری برای مردم جامعه باشد.

    وی افزود: ما مخاطبینی که می‌توانیم روی آنها مؤثر باشیم تا تغییر رفتاری در آنها صورت بگیرد را رصد کرده‌ایم؛ پیام‌هایی که در این حوزه تولید خواهند شد، بر اساس بررسی مخاطبین است. رادیو به عنوان یک رسانه همراه در زمان سفر، بانی اجرای این کمپین شده است.

    مدیر رادیو سلامت اظهار کرد: هنگامی که ما موضوع کمربند ایمنی را شروع کردیم، توانستیم فرهنگ‌سازی مناسبی را انجام دهیم، به طوری که طبق آمارها، در حال حاضر حدود 98 درصد از مردم از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند.

    اعتماد سعید ادامه داد: در کشور آمریکا به ازای هر 1.1 نفر یک خودرو، در اروپا به ازای هر 16 نفر یک خودرو در کشور ایران به ازای هر 12 نفر یک خودرو وجود دارد. سالانه سه هزار کودک در ایران و در تصادفات کشته می‌شوند؛ در حالی که در کشور سوئد این نرخ سالانه حدود سه نفر است. همچنین در کشور ما در روزهای تعطیل آمار کشته‌شدگان بر اثر تصادفات جاده‌ای به بیش از 100 نفر خواهد رسید.

    وی گفت: آمار مصدومین بر اثر حوادث اخیر در طی 12 سال افزایش داشته است ولی آمار فوتی‌ها در این زمان کاهش یافته است.

    مدیر رادیو سلامت تصریح کرد: کمپین «30-60» در نظر دارد مبلمان شهری را در 30 کیلومتری محدوده شهرها مطالبه کند و همچنین به مردم یادآوری کند که خستگی در حاشیه شهرها هم می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد.

    در ادامه این نشست دکتر علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما تمام توان خود را برای کاهش تصادفات جاده‌ای به کار خواهیم گرفت؛ بخشی که به نمایندگان مجلس مربوط می‌شود، موضوع قانونگذاری است که نه تنها در این زمینه قانون کم نداریم، بلکه انباشت قانون نیز وجود دارد.

    وی ادامه داد: ما در این زمینه 400 قانون داریم که 130 مورد از آنها قبل از انقلاب و 270 مورد از آن، بعد از انقلاب به تصویب رسیده است. با این وجود اگر به قانونی نیاز باشد، حاضریم آن را در کمیسیون مطرح کنیم، اما به نظرم به آموزش و فرهنگ‌سازی نیاز بیشتری داریم و پس از آن به نظارت نیازمندیم.

    رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: موتورسیکلت‌ها تبدیل به عامل قتاله شده‌اند؛ چه به صورت آلودگی‌های هوا که مرگ تدریجی را سبب می‌شود و چه به صورت قانون‌گریزی‌هایی که توسط رانندگان موتورسیکلت صورت می‌گیرد.

    نوبخت در پایان گفت: ما باید اقدامات و قوانینی را اجرایی کنیم که بازدارنده باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو