فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا؛

مرگ و میرهای سوانح جاده ای سر و صدا ندارد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این که روزانه ۱۳۴ نفر در جاده های کشور کشته و مصدوم می شوند٬ گفت: مرگ و میرهای سوانح جاده ای سر و صدا ندارد.

مرگ و میرهای سوانح جاده ای سر و صدا ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  سردارتقی مهری روز دوشنبه درنشست ستاد نوروزی پیشگیری از سوانح و حوادث مسافرت های نوروزی سال 1397 که درمعاونت صدا جمهوری اسلامی برگزار شد با این که 43 نفر در اثر سوانح رانندگی فوت و 910 نفر مجروح می شوند، ادامه داد: در حالی که خبر سقوط هواپیمایی با گنجایش 66 نفر مدت ها در رسانه های باقی می ماند.
    وی با بیان اهمیت موضوع حمل و نقل زمینی افزود: هم اکنون 94 درصد از حمل و نقل های کشور به صورت زمینی و جاده ای انجام می شود و سایر حمل و نقل ها درصد کمی را به خود اختصاص داده اند و ما بایستی بر حمل و نقل زمینی متمرکز شویم.
    وی با بیان این که سه عامل انسان، جاده و خودروعامل بروز حوادث است اضافه کرد: البته امداد و نجات و قوانین رانندگی نیز در بروز حوادث نقش زیادی دارند.
    وی با اعلام این که در سال 84 سالانه 27 هزار نفر درجاده های کشور دراثر حوادث رانندگی کشته می شدند، گفت: در سال گذشته شانزده هزار نفر در این حوادث فوت کرده اند که شاهد کاهش خوبی هستیم اما فوت شدن حتی یک نفر در تصادفات رانندگی زیاد است.
    سردارمهری با اعلام این که سازمان ها و ارگان های مختلفی در این کاهش میزان فوتی ها تاثیرگذار بودند، افزود: آموزش همگانی و فرهنگ سازی بسیار با اهمیت است.
    رئیس پلیس راهور ناجا در باره تعداد خودروهای کشور در سال 84 گفت: در سال این سال 7 میلیون و نیم خودرو در کشور در حال تردد بود که الان این آمار 3 برابر شده است.
    بگفته مهری 11 میلیون موتورسیکلت نیز درکشور تردد می کنند.
    رئیس پلیس راهور ناجا افزود: هم اکنون 40 میلیون گواهینامه در کشور صادر کرده ایم که 30 میلیون آن فعال است که نسب به سال گذشته 35 درصد رشد داشته ایم.
    مهری گفت 73 درصد کشته های جاده ای کشور مربوط به جاده های برون شهری است که البته اگر آموزش فرهنگ سازی درون شهری افزایش یابید این میزان نیز کاسته می شود.
    وی ادامه داد: پنجاه درصد از آمارهای مرگ و میر تصادفات رانندگی مربوط به زمان انتقال آن به مراکز درمانی یا در خود این مراکز درمانی است.
    مهری اضافه کرد: حساس کردن مردم و مسئولان به آمار بالای فوتی های حوادث جاده ای بسیار ضروری است.
    وی در این خصوص افزود: هم اکنون خودروهایی که در داخل کشور تردد می کنند 55 نوع استاندارد و 85 استاندارد ایمنی را رعایت می کنند که رسانه های در افزایش این فرهنگ تاثیرگذار باشند.
    وی در مورد مسافرت های نوروزی گفت: مردم در این ایام علاقه زیادی به سفر با وسیله نقلیه شخصی دارند.
    مهری ادامه داد: براساس آمارهای سال های گذشته شعاع 35 کیلومتری جاده ها اتفاق افتاده است.
    وی در خصوص دلایل تصادفات جاده ای نیز بیان داشت: 40 درصد این تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو بوده است.
    سردار مهری خستگی و خواب آلودگی را یکی دیگر از دلایل اصلی تصادف اعلام کردو گفت:23 درصد تصادفات به خاطر به خاطر سرعت غیر مجاز و تخلفات دیگر بوده است.
    وی در مورد زمان وقوع سوانح گفت 26 درصد سوانح در ساعات 16 تا 20 بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط