فونیکسریمکسبهتام

خودرو پلاک خوان پلیس آگاهی قم رونمایی شد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به آغاز به کار دوربین پلاک خوان پلیس آگاهی قم، گفت: برای تعداد کمی از استان‌های مهم کشور این دوربین پیش‌بینی شده که قم یکی از آن‌ها است.

خودرو پلاک خوان پلیس آگاهی قم رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی، اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی رسمی از خودروی پلاک خوان پلیس آگاهی هستیم که مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به قابلیت‌های خودرو مذکور، گفت: خودرو پلاک خوان به صورت سیار در سطح شهر فعالیت داشته و تمامی خودروهای مسروقه و تحت تعقیب را بلافاصله شناسایی، پردازش و هشدار داده که در همان مکان خودروی مشکل دار، توقیف و برای پیگیری‌های بعدی به پلیس آگاهی منتقل می‌شود.

    فرمانده انتظامی استان قم گفت: تا الان به صورت سیار دوربین پلاک خوان نداشتیم که بحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته از این ظرفیت علمی و تحقیقاتی بهره مند شده و امیدواریم اثر خود را بر فعالیت‌های که مدنظر است به انجام رسانده و شاهد کشف بیشتری از خودروهای تحت تعقیب باشیم.

    وی با بیان این که برای تعداد کمی از استان‌های مهم کشور این دوربین پیش‌بینی شده که قم یکی از آن‌ها است، افزود: به صورت ثابت در بعضی از گذرگاه‌های استان این دوربین را داشته اما به صورت سیار نداشتیم که از امروز برای انجام مأموریت‌ها این خودرو در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته و به صورت شبانه روز در معابر شهری و در خارج از شهر فعالیت خواهد داشت.

    مجتبایی افزود: این اقدام بسیار خوبی است چون می‌تواند سرعت عمل پلیس را برای کشف خودروهای مسروقه و تحت تعقیب افزایش دهد.

    انهدام 5 باند با 200 فقره سرقت در قم

    فرمانده انتظامی استان قم همچنین اظهار داشت: با تلاش گسترده همکاران در پلیس آگاهی طی دو هفته گذشته، 5 باند مهم سرقت منزل، مغازه، داخل خودرو، کیف قاپی و سرقت به عنف شناسایی و متلاشی شدند.

    وی با بیان این که اعضای این باندها 23 نفر بوده و تاکنون به 200 فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: بیشتر این سرقت‌ها مربوط به منزل با 80 فقره سرقت بوده و خشن‌ترین سرقت‌ها مربوط به سرقت به عنف با 63 فقره است.

    سردار مجتبایی با بیان این که علاوه بر قم در 5 استان دیگر نیز این سرقت‌ها به ثبت رسیده است، ارزش اموال مکشوفه را 3 میلیارد و 700 میلیون تومان دانست.

    وی تاکید کرد: ضرورت دارد مردم هوشیار بوده و نسبت به همکاری با پلیس و توجه به تذکرات و رعایت آن‌ها این نیرو را پشتیبانی کرده تا شرایط امن و آرامی را در تعطیلات نوروزی شاهد باشیم.

    فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که هوشیاری پلیس در حد قابل قبولی است و با بهره گیری از فعالیت‌های علمی به خوبی می‌تواند سارقان را شناسایی و دستگیر کند، تصریح کرد: رضایتمندی مردم از پلیس در حد مطلوب بوده به گونه‌ای که برابر ارزیابی‌های صورت گرفته همواره در رتبه‌های اول تا پنجم قرار داشته که نشان‌دهنده تلاش و تسلط پلیس بر ماموریت‌های از پیش تعیین شده و همکاری مردم است و امیدوارم در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

    دستگیری کلاهبردارانی با وعده‌های سفر و اقامت در کشورهای همسایه

    رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی و دستگیری دو نفر که با وعده‌های سفر و اقامت در کشورهای ترکیه، ارمنستان و گرجستان از افراد کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

    سرهنگ علی موالی اظهار داشت: دو متهم که با تبلیغات دروغ در شبکه‌های ماهواره‌ای، اقامت و خدمات مرتبط با آن در کشورهای ارمنستان، گرجستان و ترکیه را پیشنهاد کرده و از افراد کلاهبرداری می‌کردند، در قم شناسایی و دستگیر شدند.

    وی بیان داشت: این افراد با درج آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای با قیمت کم، وعده اقامت در چند کشور را داده و با هدایت تماس گیرنده به شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و اخذ وجه می‌کردند.

    رئیس پلیس فتا استان قم افزود: در ادامه کارشناس پلیس فتا استان با هوشیاری، اقدامات مالی و تبلیغاتی متهمان را رصد و در نهایت پس از شناسایی محل فعالیتشان و هماهنگی با مقام قضائی استان هر دو نفر را دستگیر کردند.

    کشف 142 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم

    جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: ارزش کشفیات قاچاق کالا توسط پلیس قم طی 11 ماهه سال گذشته حدود 112 میلیارد ریال بوده که امسال به 142 میلیارد ریال رسیده است.

    سرهنگ صیاد درویشی با اشاره به کشفیات قاچاق کالا طی سال جاری در قم، ‌ اظهارداشت: از نظر پرونده‌های متشکله در حوزه مبارزه با قاچاق کالا شاهد افزایش 15.6 درصد هستیم.

    وی سپس به افزایش 37.8 درصد دستگیرشدگان در حوزه قاچاق کالا و همچنین افزایش 36.3 درصدی توقیف خودرو در این رابطه طی سال جاری اشاره کرد.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: ارزش کشفیات قاچاق کالا توسط پلیس قم در 11 ماهه سال گذشته حدود 112 میلیارد ریال بوده و امسال به 142 میلیارد ریال رسیده که نشان دهنده رشد 27.4 درصدی در این حوزه است.

    وی با بیان این که در برخی کشفیات مانند پتو و پوشاک شاهد افزایش بسیار چشمگیر هستیم، افزود: بیشترین افزایش کشفیات در استان قم طی 11 ماهه گذشته، شامل لوازم خانگی با 181 درصد، مواد محترقه 100 درصد، پوشاک 16.8 درصد، لوازم آرایشی 83 درصد و لوازم یدکی 37.1 درصد بوده است.

    سرهنگ درویشی گفت: کشفیات قاچاق کالا بیانگر عملکرد قابل قبول پلیس استان بوده کهان شاءالله در سال آینده نیز بتوانیم این روند رو به رشد را در اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العلی) در بحث اقتصاد مقاومتی ادامه دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو