فونیکسریمکسبهتام

جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:

پیگیری ایمنی خودروها و جاده‌ها در اولویت پلیس است

تخلف حادثه‌ساز خط قرمز است

عصر خودرو- جانشین فرمانده ناجا گفت: تخلفات حادثه‌ساز از جمله خطوط قرمز پلیس برای نوروز امسال محسوب شده و پلیس با رویکرد ادب و احترام و برخورد مناسب با مردم نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کند.

پیگیری ایمنی خودروها و جاده‌ها در اولویت پلیس است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه سیزدهمین همایش رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در جمع خبرنگاران به برنامه‌های پلیس راهور اشاره و اظهار داشت: هر ساله همایش رؤسا و مدیران پلیس راهور برگزار می‌شود تا بتوان عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال آینده را بررسی کرد.

    جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: بعد از یکسال کاری همه مردم برای سیاحت و زیارت به سفرهای نوروزی می‌روند و پلیس راهور تعطیلی را بر خود تعطیل می‌کند تا بتواند در این زمینه خدمتگزاری کند.

    سردار مؤمنی با اعلام این مطلب که ناجا با تمام توان وارد صحنه شده است  اعلام کرد: پلیس پیشگیری، مرزبانی، راهنمایی و رانندگی و همه و همه برای خدمتگزاری به مردم در صحنه حاضر خواهند شد و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله خطوط قرمز پلیس محسوب خواهد شد.

    وی به رویکرد پلیس برای کاهش تصادفات پرداخت و گفت: اعمال قانون با رویکرد ادب و احترام و برخورد مناسب با مردم در دستور کار است چرا که اعمال قانون منافاتی با ادب ندارد.

    سردار مؤمنی به افزایش 10 درصدی توان پلیس کشور اشاره و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال سفر افزایش یابد و ناجا نیز حضور خود را گسترده‌تر خواهد کرد تا نوروز خوبی برای مردم رقم بخورد.

    جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد پلیس با بدحجابی گفت: موضوع رعایت شئونات و حجاب موضوع بین‌بخشی است؛  همه پلیس‌های تخصصی از جمله راهور و پیشگیری برابر وظایف خود عمل کرده و وظیفه پلیس این است که قانون را رعایت کند.

    وی تأکید کرد: هر پلیس متناسب با خودش اختیاراتی دارد و طبق قانون عمل می‌کند و حتماً برخورد قانونی در این زمینه اعمال خواهد شد؛ خواهشمان از مردم این است که شئونات و الزامات قانونی را رعایت کنند چرا که اگر این موارد رعایت نشود قطعا پلیس برخورد می‌کند.

    سردار مؤمنی به تعداد خودروها و آمار کشته‌ها پرداخت و گفت:‌در سال 84 و 85، 7 میلیون خودرو در سیستم حمل و نقلی کشور تردد می‌کرد که آمار کشته‌ها 28 هزار بود که این آمار به زیر 16 هزار رسیده؛ البته سهم بالای کاهش این کشته‌ها مختص مردم است و فرهنگ‌سازی، رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم و نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی در این زمینه مؤثر بوده است.

    عالی‌ترین مقام انتظامی کشور 4 عامل انسانی، فرهنگ رانندگی،  جاده، خودرو و امداد و نجات را در تصادفات مؤثر دانست و گفت:‌ایمنی خودروها و جاده‌ها در پیگیری و اولویت پلیس است.

    جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: طبق تبصره 3 ماده 14 پلیس ملزم است در تصادفات سهم راه و خودروسازی را لحاظ کند.

    وی در خصوص بازرسان نامحسوس پلیس گفت: یک دسته از آنها بازرسین نامحسوس مردمی هستند که تخلفات را احصا کرده و به پلیس گزارش می‌دهند و خودشان اجازه اعمال قانون ندارند.

    عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: یک دسته دیگر همکاران پلیس ما هستند که به صورت نامحسوس در اتوبوس، در خودروهای بدون آرم پلیس و جاهای مختلف بازرسی نامحسوس خود را انجام می‌دهند.

    سردار مؤمنی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص آخرین وضعت پرونده اهانت نماینده بیجار به مأمور پلیس راهور در فرودگاه مهر آباد گفت: این پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و از آخرین جزئیات آن اطلاعی ندارم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو