فونیکسریمکسبهتام

در کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان مطرح شد؛

آمادگی کامل ناوگان مسافری استان همدان در ایام نوروز

عصر خودرو- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آمادگی کامل ناوگان مسافری استان برای انجام سفرهای نوروزی خبر داد.

آمادگی کامل ناوگان مسافری استان همدان در ایام نوروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مصطفی پناهنده پیش از ظهر یکشنبه در نخستین نشست کمیته ایمنی حمل و نقل و سوخت ستاد خدمات سفر استان همدان با اشاره به بیان ضرورت ها و توانمندی های استان در جذب حداکثری گردشگران نوروزی و تبیین سیاست های کمیته حمل و نقل در قالب ستاد خدمات سفر استان به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: همه سازمان ها و ادارات عضو کارگروه در طرح نوروزی نسبت به اعلام محل استقرار پاسگاه های ثابت و سیار و لیست و مشخصات پرسنل کشیک در ایام نوروز 97 آماده پاسخگویی در طول شبانه روز را داشته باشند.

    وی افزود: همه سازمان ها و ادارت عضو کارگروه، برنامه ریزی و آمادگی لازم برای حضور و اجرای رزمایش ترافیکی پایان سال را داشته و در طول مدت رزمایش ارگان های دارای خودرو امدادی نسبت به فعال و روشن کردن چراغ های گردان اقدام کنند.

    پناهنده ادامه داد: باید ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و شهرداری ها با همکاری و تعامل سایر ارگانهای ذیربط شهرستانی و نیز بسیج های عمومی و مردمی نسبت به برنامه ریزی و آمادگی لازم برای پاکسازی حاشیه راه ها و درختکاری در محل های مشخص شامل مجتمع های خدماتی بین راهی و راهدارخانه ها اقدام کنند.

    وی بر آمادگی کامل همه ناوگان مسافری برای انجام سفرهای نوروزی تأکید و تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی در سفرها توسط ناوگان مسافربری به ویژه اتوبوس های بین شهری توسط شرکت های حمل و نقل مسافر امری ضروری است.

    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه با تأکید بر ساماندهی و نظارت بر عملکرد امداد خودروی دارای مجوز در شبکه راه‌ها از طریق سامانه مدیریت ناوگان امدادی، اظهار داشت: تمامی کارگاه‌های جاده‌ای در طول ایام نوروز (25 اسفند تا 15 فروردین 97) غیرفعال و تعطیل هستند.

    پناهنده افزود: همچنین لازم است همه شرکت های حمل و نقل اتوبوسی به ویژه شرکت های حمل و نقل جوان سیر ایثار در اعزام کاروان راهیان نور در خصوص رعایت مسائل ایمنی و استفاده از رانندگان مجرب و انجام آموزش و اعزام اتوبوس با سن زیر 5 سال اقدامات لازم را انجام دهند.

    وی در ادامه به پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌های بین‌شهری به شکل اینترنتی و حضوری آغاز شده و نظارت مستمر ستادی و استانی بر روند اجرای آن انجام می شود.

    وی خدمات دهی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در ایام نوروز را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و بیان کرد: نظارت بر مدیران فنی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل، دقت نظر بیشتر هنگام بررسی و ارائه تأییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر و همچنین نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش و نمازخانه‌ها بسیار مورد تأکید این اداره کل است.

    گفتنی است، در این نشست مدیران انجمن های صنفی شرکت های مسافربری، مجتمع های خدماتی رفاهی و امداد خودرو، ارگان‌های ذیربط و همچنین مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان حضور داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو