فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۲۰۴۷»

تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در سال آینده

ایران به جرگه کشورهای صادرکننده بنزین می پیوندد

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت که با راه اندازی فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران به جرگه کشورهای صادر کننده بنزین وارد می شود.

تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، علی ادیانی  با اشاره به تکمیل پروژه فاز 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا دو هفته آینده، اظهارداشت: برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس سه فاز طراحی کرده اند که هر فاز روزانه 12 میلیون لیتر بنزین تولید می کند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاز اول این پالایشگاه در مدار است و روزانه 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 تولید می کند، اعضای کمیسیون انرژی حدود یک ماه پیش از این پالایشگاه بازدید کرده و مشخص عملیات اجرایی فاز 2 تا 95 درصد پیش رفته و فاز سوم حدود 78 درصد پیش روی داشته است.

    تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در ستاره خلیج فارس

    نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مدیران وعده داده اند که تا پایان سال پالایشگاه خلیح فارس راه اندازی و روزانه 36 میلیون لیتر بنزین داخل کشور تولید می شود، با این اتفاق مبارک ایران جز کشورهای صادرکننده بنزین یورو 5 خواهد بود.

    وی در خصوص استاندارد بنزین تولید داخلی و ارتباط آن با آلودگی کلانشهر ها و تهران، عنوان کرد: در این زمینه شفاف و صریح توضیح می دهم، همان زمان که مباحثی مطرح شد که در تهران بنزین پتروشیمی توزیع می شود و آلودگی هوا به این دلیل است براساس گزارش  رسمی دستگاه های نظارتی مشخص شد حتی یک لیتر بنزین معروف به بنزین پتروشیمی در تهران توزیع نمی شد.

    آلودگی هوای کلانشهرها از بنزین نیست

    این نماینده مجلس با بیان اینکه خبر توزیع بنزین پتروشیمی مطلب صحت نداشت، گفت: بیشتر دنبال انگیزه های دیگری بودند،آن زمان مباحثی مطرح شد که بنزین مردم را بیچاره و تهران را آلوده کرد اما همان زمان بنزین یورو 4 در تهران توزیع می شد، اکنون هم بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع می شود اما تغییری در وضعیت آلودگی ایجاد نشده است.

    ادیانی  به عامل آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل در آلودگی هوا به نوع مدیریت بر می گردد، از سوی دیگر به دلیل تکثیر دستگاهها ، عدم انسجام و عدم تمرکز تصمیم گیری در یک اداره و نهاد خاص شاهد این بلا برای کل مردم تهران و کلانشهرها هستیم و معضلی است اگر حل نکنند گریبان همه را می گیرد.

    ایران صادرکننده بنزین می شود

    وی دراین خصوص که آیا سال آینده بنزین یورو 5 در کل کشور می سوزد، گفت: روزانه 72 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف و در پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو5 تولید می شود، با این حساب  50 درصد بنزین تولید داخل در کشور یورو 4 است.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال با برنامه ریزی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش، بنزین یورو 5 در کلانشهرها توزیع می شود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اظهار داشت: با تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در این پالایشگاه ایران به اردوگاه کشورهای صادرکننده بنزین می پیوندند و می تواند به کشورهای همسایه که نیازمند بنزین هستند، صادرات داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو