فونیکسریمکسبهتام

موتورشو ژنو ۲۰۱۸ (۵۶)

تکامل خانواده اشکوداهای قدکشیده

عصر خودرو - اشکودا با معرفی کودیاک و کاروک، قدم بزرگی برای ورود قدرتمند به بازار کراس‌اوورهای اروپا برداشته اما پس از این کراس‌اوورهای میدسایز و کامپکت، جای خالی یک گزینه یعنی یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت کاملا احساس می شود؛ این جای خالی با ساخته ای پُر خواهد شد که پیش‌نمایشش برای اولین بار در قالب کانسپت اشکودا ویژن‌ایکس در موتورشو ژنو ۲۰۱۸ به نمایش درمی آید.

تکامل خانواده اشکوداهای قدکشیده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ویژن‌ایکس برداشتی نسبتا اغراق شده از کراس‌اوور کوچکی است که برپایه پلتفرم و یک معماری مشترک با جدیدترین کراس‌اوور فولکس‌واگن یعنی تی‌راک و همزاد اسپانیایی آن، سئات آرونا طراحی و مهندسی شده اما به لطف فرم هایی که کاملا کاراکتر مشخص یک اشکودا را دارند، این نزدیکی کمتر حس می شود. در ضمن، بد نیست به این هم اشاره کنیم که با ویژن‌ایکس، رگه هایی از تکامل طراحی زبان طراحی اشکودا در نسل آتی ساخته های این برند چِک را هم می بینیم.
اما شاید مهمتر، پیشرانه این خودرو و رویکرد پاک و متمایزی که اشکودا در مهندسی آن داشته، باشد. محرک ویژن X یک پیشرانه هیبرید است که برای اولین بار در تاریخ فعالیت های اشکودا، از یک موتور 1.5 لیتری دوگانه‌سوز (بنزینی، CNG) و یک موتور الکتریکی ترکیب شده است. این پیشرانه نه تنها در هر کیلومتر، کمتر از 100 گرم آلایندگی CO2 دارد، بلکه به لطف چیدمانی که در آن، موتور دوگانه محرک چرخ های جلو و موتور الکتریکی محرک چرخ های عقب است، ویژن‌ایکس به یک خودرو چهار چرخ محرک تبدیل شده است. اشکودا برای اینکه از سوخت پاک حمایت کند یک موتور الکتریکی نیز برای ویژن ایکس در نظر گرفته است که توان تولید 1000 نیوتن متر گشتاور را داراست.این خودرو می‌تواند با حالت هوشمند و با توجه به نیاز راننده وضعیت انتقال قدرت را بین چرخهای جلو و عقب و همینطور حالت دو دیفرانسیل جا به جا کند.ترکیب این سیستم با پیشرانه ویژن ایکس یک خودرو چالاک و سریع را در اختیار راننده قرار می‌دهد.اشکودا اعلام کرده است آلایندگی این خودرو بسیار کم بوده و در هر 100 کیلومتر فقط 89 گرم گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند و با استفاده از پیشرانه الکتریکی ، بنزینی-گازسوز خود مسافتی 650 کیلومتری را طی خواهد کرد که در نوع خود بی نظیر و دست نیافتنی خواهد بود.

*اشکان آثار

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو