فونیکسریمکسبهتام

موتورشو ژنو ۲۰۱۸ (۵۱)

رجزخوانی سردار عرب برای برترین ابرخودروهای دنیا

عصر خودرو - W Motors، اولین ابرخودروساز دنیای عرب که چند سالی می شود از زادگاهش لبنان به مقصد شماره یک خاص ترین ابرخودرو های دنیا، یعنی دُبی نقل مکان کرده، در موتورشو دبی ۲۰۱۶ از ابرخودرویی جدید رونمایی کرد و این ابرخودرو جدید، حال در موتورشو ژنو ۲۰۱۸ به نمایش درآمده است.

رجزخوانی سردار عرب برای برترین ابرخودروهای دنیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این ساخته رُعب‌آور W Motors که با نام Fenyr SuperSport جانشین لایکان هایپراسپرت می شود، با بازی بی‌مهابا با فرم ها و سطوح تیز و برشی، طراحی فضایی و هیجان‌انگیز آن را از هر نظر فضایی تر کرده و اغراق نیست اگر بگوییم ژست ویرانگر یک موشک زمین‌به‌زمین را به خود گرفته. البته در فرم دادن به این پیکره جسور فیبرکربنی، غیر از هرچه وحشی تر جلوه دادن این ابرخودرو عربی، ارتقاء خصوصیات آئرودینامیک بدنه برای بهبود توان عملکردی آن نیز مورد توجه بوده. قلب تپنده این سردار عرب، یک نیروگاه 6 سیلندر تخت توئین‌توربو پورشه با حجم 3.8 لیتر است که توسط RUF، تیونر خوشنام محصولات پورشه، تقویت شده و به ادعای W Motors، 800 اسب‌بخار قدرت دارد و توان تولید حداکثر گشتاوری برابر با 980 نیوتن‌متر. W Motors مدعی است با این نیروگاه ویرانگر متصل به گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچ، فِنیر سوپراسپرت تنها 2.7 ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت فاصله دارد و می تواند تا 395 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد!
برخلاف لایکان هایپراسپرت که در تیراژ محدود به تنها 7 دستگاه و البته، قیمت نجومی 3.4 میلیون دستگاه تولید شد، فنیر سوپراسپرت در تیراژ 25دستگاه در سال تولید می شود و قیمت پایه 1.4 میلیون دلاری برای آن در نظر گرفته شده که به پول خودمان می شود شش میلیارد و تقریبا هفتصد میلیون تومان!

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط