فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس-خودرو؛

شروع طوفانی خودروییها، پایانی سرخ داشت!

عصر خودرو- در این هفته شاهد کاهش ۴ درصدی بازدهی گروه خودرو و ساخت قطعات و افت به ترتیب ۸ و ۱۰ درصدی میزان حجم و ارزش معاملات گروه بودیم.

شروع طوفانی خودروییها، پایانی سرخ داشت!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در اولین روز کاری هفته شاهد پیشتازی گروه خودرو در بازاریی منفی بودیم به طوریکه خزامیا با رشد 4.91 درصدی در قیمت 833 ریال با بیش از 73 میلیون سنگین ترین صف خرید گروه و کل بازار را به خود اختصاص داده بود. خاور نیز با 21 میلیون صف خرید در قیمت 825 ریال معاملاتش را به پایان برد. از دیگر صف خریدهای گروه میتوان به ورنا، خرینگ، خوساز، خاذین و خلنت اشاره کرد.
    روز دوم گروه خودرو به روال منفی و متعادل خود بازگشت، در این میان نماد خزامیا با صف خرید 25 میلیونی بیشتر نقدینگی گروه را جذب کرده بود و به همراه خرینگ تنها صف خریدهای گروه بودند.
    در پایان معاملات روز دوشنبه نماد خودرو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف گردید. این درحالی بود که سهم با افت 3 درصدی به 2,714 ریال رسید. در مجموع جو گروه در این روز منفی بود مگر در دو نماد ختراک و خموتور که در این میان ختراک با ثبت رشد مثبت کامل صف خرید بود.
    سه شنبه نمادهای گروه خودرو یکدست سرخ پوش بودند که به نظر میرسد به دلیل تعدیل منفی سنگین 180 درصدی خکاوه بود که این تعدیل منفی منجر به توقف نماد گردید. از این رو  نمادهای بسیاری یا در صف فروش و یا آستانه صف فروش بودند .نمادهای خزامیا، خاور، خرینگ، خپارس، خاذین، خوساز، خکمک، خمهر، خچرخش، خمحور، خدیزل، خفنر و خپویش  همگی با صف فروش معاملاتشان را به پایان بردند. در این روز خاور نیز برای برگزاری مجمع فوق العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.
    در آخرین روز کاری هفته مجمع خودرو به دلیل حد نصاب نرسیدن سهامداران به تنفس خورد. در این روز شاهد صف فروش نمادهای خرینگ، خوساز، ختراک، خفنر و خپویش بودیم. خکمک نیز صف فروش بود ولی نهایتا موفق به جمع آوری صف شد. نماد خکاوه که روز قبل به دلیل اعلام تعدیل منفی متوقف شده بود، روز چهارشنبه با افت نزدیک 16 درصدی قیمت به گردونه معاملات بازگشت. لذا شاخص در 16 هزار و 581 واحد متوقف شد که کمترین میزان شاخص طی دو هفته اخیر است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط