فونیکسریمکسبهتام

۱۲ایستگاه راهنمای نوروزی در مسیر های ورودی و خروجی پایتخت دایر می شود

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با بیان اینکه تهرانگردی یکی از نقاط مطلوب برای گردشگران نوروزی به شمار می رود، گفت: ۱۲ ایستگاه راهنمای نوروزی در مسیرهای ورودی و خروجی پایتخت برای خدمات رسانی بیشتر به مسافران ایجاد می شود.

۱۲ایستگاه راهنمای نوروزی در مسیر های ورودی و خروجی پایتخت دایر می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، غلامحسین آرام روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد خدمات سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان تهران برای نوروز برنامه های زیادی را در جهت خدمات بهتر به همشهریان و گردشگران تدارک دیده است.
    وی با بیان اینکه در این جلسه کمیته 10 گانه خدمات سفر شهر تهران معرفی شدند گفت: برای تعطیلات نوروز 12 ایستگاه راهنمای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران ایجاد می شود تا خدمات و راهنمایی های لازم را به عموم ارائه دهند.
    معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران بیان کرد: در تعطیلات نوروز 100 میلیون نسخه راهنمای سفر و خدمات برای معرفی جاذبه و اماکن تفریحی توسط میراث فرهنگی، گردشگری شهرداری تهیه شده که در ایستگاههای ورودی و خروجی، اماکن اقامتی، باغ موزه ها شهر تهران توزیع می شود.
    آرام با بیان اینکه جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوع و زیادی در تهران وجود دارد و می تواند اوقات فراغت مسافران را غنی کند خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروزی با برگزاری تورهای نیم و یک روزه برای مردم می توانیم بسیاری از اماکن دیدنی و تاریخی تهران را معرفی کنیم.

    * اسکان روزانه بیش از 27 هزار گردشگر نوروزی در اقامتگاههای استان تهران
    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: 27 هزار و 843 نفر روزانه می توانند از ظرفیت و امکانات اقامتی هتل، هتل آپارتمان ها، کمپ های موقت، خوابگاه های دانشگاهی، مدارس و خانه های آموزش و پرورش بهره مند شوند.
    علی رفیعی گفت: در طرح خدمات اقامتی سال 97 پیش بینی می شود که 5 درصد این میزان نسبت به سال 96 رشد داشته باشد.
    وی ادامه داد: با همکاری اتحادیه هتل داران تخفیف های 40 تا 50 درصدی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
    به گفته وی در حال حاضر 108 هتل، 27 هتل آپارتمان، 110مهمانپذیر، 17 پانسیون، 123 سفره خانه و 127 اقامتگاه در سطح استان تهران فعال است.
    دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان تهران خاطر نشان کرد: در طرح خدمات سفر استان تهران امسال 280پایگاه انتظامی، 2پایگاه ثابت هلال احمر ، 100 پایگاه اورژانس، 100پایگاه امداد خودرو، 70قاضی کشیک دادگاه حل و اختلاف در تعطیلات نوروز برای آرامش و امنیت مسافران حضور 24 ساعته حضور خواهند داشت.
    معاون گردشگری استان تهران ادامه داد: برای رسیدگی به درخواست و شکایت مردمی از واحدهای اقامتی و خدماتی، سامانه گویای تلفنی 09629 به صورت آنلاین شکایت مردم را دریافت و رسیدگی خواهد کرد.
    رفیعی همچنین از ایجاد کمپین «من در نوروز صنایع دستی هدیه می دهم» خبر داد و گفت: با این رویکرد در نظر داریم تا در تعطیلات نوروز عرضه و فروش صنایع دستی نفیس کشورمان را در اولویت قرار دهیم.
    وی اظهار کرد: طرح خدمات سفر نوروزی از 24 اسفند ماه تا 17 فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

    *20مسیر گردشگری نیم و یک روزه برای گردشگران نوروزی پایتخت
    رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: برای تعطیلات نوروزی 15 مسیر گردشگری نیم روزه و 5 مسیر یک روزه برای مسافران و تهرانگردان نوروزی در نظر گرفته شده است.
    مهدی سیف ادامه داد: غرفه های استقبال از بهار در 12 نقطه پایتخت از جمله محور خاوران، محور دماوند، ورودی قم، حرم مطهر امام خمینی(ره)، محور کرج، میدان راه آهن، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) و پایانه مسافربری شرق- غرب- جنوب و بیهقی، برپا خواهد شد که علاقه مندان می توانند دریافت اطلاعات بیشتر با سامانه 137 تماس بگیرند.
    رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کمپ های اقامتی موقت نوروزی در چهار بوستان افرا، آزادگان، چیتگر و سرخه حصار برای مسافران فراهم شده است.

    *آغاز پیش فروش بلیت نوروزی اتوبوس از 17 اسفند ماه
    معاون اداره کل حمل‌ونقل پایانه‌های استان تهران در این نشست افزود: پیش فروش بلیت های نوروزی اتوبوس، سواری و مینی بوس از 17 اسفند ماه آغاز می شود.
    حسن عبدالملکی گفت: در تعطیلات نوروزی 3هزار دستگاه اتوبوس برای رفاه و تردد مسافران به استان و خارج از تهران در نظر گرفته شده است.
    وی ادامه داد: همچنین 2هزار و540 دستگاه سواری و مینی بوس نیز در چهار پایانه شهر تهران و سطح استان در تعطیلات نوروز فعال خواهند بود.

    * آغاز طرح سلامت نوروزی
    دبیر کارگروه سلامت و بهداشت شهر تهران اظهار کرد: طبق دستور وزارت بهداشت و درمان پزشکی طرح بسیج سلامت نوروزی از امروز (15 اسفند ماه) آغاز و تا 15 فرودین 97 ادامه خواهد داشت.
    دکتر هاله احمد نیا گفت: در تعطیلات نوروزی عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و بروز هر گونه بیماری واگیردار با همکاری مراکز بهداشت شمال، جنوب، غرب، شرق و شمال غرب شهر تهران رسیدگی می شود.
    طرح خدمات سفر نوروزی از 15 اسفند تا 19 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط