فونیکسریمکسبهتام

آغاز طرح های ترافیک نوروزی در استان کرمانشاه از ۱۵ اسفند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از آغاز طرح های ترافیکی نوروز از فردا ۱۵ اسفند در سطح شهرهای استان خبر داد.

آغاز طرح های ترافیک نوروزی در استان کرمانشاه از ۱۵ اسفند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری " گفت: با توجه افزایش حجم ترافیک معابر در هسته مرکزی شهر و اطراف مراکز خرید پلیس راهور تمام توان خود را به منظور برقراری امنیت ترافیکی شهروندان  بسیج خواهد کرد.

    وی افزود: بر اساس طرح ترافیکی که از فردا آغاز می شود ماموران پلیس راهور در آماده باش هستند و به منظور تسهیل در تردد ها در محل های پیک ترافیکی حضوری پر رنگ تر خواهند داشت.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه عنوان کرد: علاوه بر این طرح زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر همچنان تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

    سرهنگ شیری از شهروندان خواست که به منظور انجام خریدهای نوروزی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا علاوه بر کاهش آلودگی هوا به روانسازی ترافیک شهری نیز کمک شود.

    کشف 230 هزار عدد انواع مواد محترقه در جوانرود 

    فرمانده انتظامی شهرستان "جوانرود" از کشف بیش از 230 هزار عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

    سرهنگ "داریوش محمدی" در این رابطه اظهارداشت: مأموران پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی از ورود محموله مواد محترقه از طریق نوار مرزی به داخل شهرستان، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

    وی با بیان اینکه مقصد این محموله استان‌های مرکزی کشور بود، افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس و هماهنگی با مقام قضائی به همراه مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه به انبار دپوی مواد محترقه ورود و در بازرسی از محل تعداد 230 هزار و 400 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف کردند.

    به گفته فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضائی شد.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس در چهارشنبه آخر سال با آمادگی کامل در کنار مردم بوده و در صورت مشاهده هرگونه نا آرامی و ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم و امنیت عمومی، با جدیت و اقتدار و در چارچوب قانون با مخلان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد.

    وی از شهروندان خواست که در ایام پایانی سال به‌ویژه در چهارشنبه آخر سال در صورت شناسایی عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه، بلافاصله به پلیس گزارش دهند.

    انهدام باند سرقت خودرو 

    رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از انهدام باند سرقت خودرو و کشف 12 فقره این نوع سرقت خبر داد.

    سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده از یکی از کلانتری های سطح شهر کرمانشاه مبنی بر سرقت یک دستگاه  خودرو پراید، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت  قرار گرفت.

    وی تصریح کرد: در نهایت با اقدامات فنی و پلیسی یک متهم در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر شد.

    این مقام انتظامی اظهارداشت: پس از انجام تحقیقات متهم به 12 فقره سرقت خودرو، در سطح شهر کرمانشاه با همدستی شخصی دیگر اعتراف کرد.

    سرهنگ امیری با بیان اینکه با پیگیری های بعمل آمده مخفیگاه همدست متهم نیز شناسایی و دستگیر شد، افزود: در این راستا 6 مالخر  نیز شناسایی دستگیر شدند.

    وی با اشاره به اینکه با راهنمایی متهمان محل های سرقت بازسازی، مالباختگان شناسایی  شدند گفت: متهمین به دادسرا معرفی و با صدور قرار صادره از طریق مراجع قضایی روانه زندان مرکزی کرمانشاه شدند.

    کشف بیش از 21 کیلوگرم مواد مخدر در هرسین 

    فرمانده انتظامی شهرستان "هرسین" از کشف بیش از 21 کیلو گرم انواع مواد مخدر در طول 11 ماهه سال جاری خبرداد.

    سرهنگ "همتعلی شکری" اظهارداشت: در راستای مبارزه با موادمخدر و توزیع کنندگان و فروشندگان این مواد در سطح شهرستان طرح ها و بازرسی های مختلفی اجرایی و عملیاتی شد.

    وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح ها بیش از 21 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 228 نفر از توزیع کنندگان، قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر دستگیر  و تحویل مراجع قضایی شدند.

    فرمانده انتظامی هرسین عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر موضوعی پیچیده و حائز اهمیت است که عزم و اراده مردم و مسئولین را می طلبد.

    سرهنگ شکری از عموم مردم خواست که گزارشات خود در زمینه مواد مخدر را از طریق سامانه 110 با نیروی انتظامی در میان بگذارند.

    پلمپ 20 واحد صنفی متخلف در اسلام آبادغرب 

    فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از پلمپ 20 واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات خبر داد.

    سرهنگ" بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در 48 در اسلام آباد غرب اجرا شد.

    وی اظهارداشت:درهمین راستا 90 واحدصنفی مورد بازدید قرار گرفتند که درجریان این طرح 20 واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای 30 واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد.

    دستگیری سارق حرفه ای قطعات خودرو 

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه ای قطعات خودرو در شهرک حافظیه با 15 فقره سرقت خبر داد.

    سرهنگ "حسین براری" توضیح داد: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو با شگردهای مشابه در شهرک حافظیه، ماموران کلانتری 20 حافظیه رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

    وی افزود: ماموران این کلانتری با استفاده از منابع و مخبرین توانستند سارق حرفه ای را که به صورت ماهرانه ای اقدام به سرقت قطعات خودرو می کرد، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: این سارق در بازجویی های اولیه در کلانتری به 15 فقره سرقت قطعات خودرو  اعتراف کرد.

    سرهنگ حسین براری گفت: تمام سرقت تجزیه و تحلیل می شوند و پس از کار کارشناسی و در این راستا برنامه ریزی دقیق و هدفمندی تدوین و به واحد های گشتی ابلاغ می شود.

    سرقت اقلام مخابراتی توسط کارمند اخراجی 

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای تجهیزات مخابراتی خبر دارد.

    سرهنگ "حسین براری" توضیح داد: در حین گشت زنی ماموران یگان امداد در محور قزانچی به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و پس از توقیف آن 16 عدد باطری اتمی با مارک SHOTO  کشف کردند.

    وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که خرید و فروش اینگونه باطری های غیر قانونی است و نیاز به برگه خروج از انبار دارد، از این رو متهم  به منظور بررسی بیشتر به کلانتری 23 تعاون دلالت داده شد.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: پس از انجام تحقیقات مشخص شد که متهم از کارکنان اخراجی شرکت مخابرات است که خردادماه امسال اقلام ذکر شده را سرقت کرده بود.

    سرهنگ براری  با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه بنا بر اظهارات کارشناسان 300 میلیون ریال است، گفت: متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

    وی عنوان کرد: برخورد با سارقان حرفه ای  به صورت ویژه در دستور کار انتظامی شهرستان  قرار دارد تا در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شوند.

    در ایام نوروز مراقب خودروهای نا امن باشید 

    رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه 72 درصد تصادفات به وقوع پیوسته در 11ماهه مربوط به خودروهای سواری هستند، گفت: در ایام نوروز مراقب خودروهای نا امن و تا حدامکان از سفر کردن با این خودروها اجتناب کنید.

    سرهنگ "محمدحیدری" در این خصوص  اظهارداشت: پرتیراژترین خودروهای فعال در جاده های کشور، قسمت عمده ای از حوادث را به خود اختصاص داده اند.

    وی افزود: اگر علل و عوامل تصادفات را از 2 منظر؛ علل وقوع و علل شدت حادثه نگاه کنیم، به خوبی می بینیم که شدت حادثه در بعضی از خودروهای سواری بیشتر است، یعنی رانندگان و سرنشینان این نوع ازخودروها بیشتر از سایر خودروهای سواری مرگ و جرح را به سرنشینان خود تحمیل کرده اند.

    سرهنگ حیدری ادامه داد: لازم به نام بردن نیست، همگان این دست از خودروها را می شناسندز یرا اکثرا از بدنه و ستون هایی ضعیف، کیسه هوا و کمربند ناایمن برخوردارند و سیستم ترمز و فرمان پذیری در آنها به خوبی عمل نمی کنند.

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه درتکمیل این مطلب اضافه کرد: کسانی که با این نوع وسایل نقلیه خانواده خویش را در بهار امسال به تفریح می برند بیشتر مراقب باشند زیرا ریسک کردن در افزایش سرعت، انحراف به چپ، سبقت ممنوع، عدم رعایت سرعت در سرپیچ ها در این نوع از خودروها بسیارگران  وسهمگین تمام می شود.

    سرهنگ حیدری درخاتمه باتوجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی به همه رانندگان توصیه کرد: از سرعت غیر مجاز و سبقت های نا به جا، انحراف به چپ و حرکات نمایشی و هرگونه حرکت مخاطره آمیز جداً خودداری کنید

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط