فونیکسریمکسبهتام

احداث ۵۰ راهدارخانه پیش ساخته در سال ۹۷

عصر خودرو- مدیرکل دفتر فنی و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بازسازی و نوسازی ۵۰ باب راهدارخانه سنتی با استفاده از تکنولوژی پیش ساخته خبر داد.

احداث ۵۰ راهدارخانه پیش ساخته در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، بابک طالبی درباره اقدامات دفتر اداره کل فنی، ابنیه و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: پیش از اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر ادغام ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان ها با ادارات راهداری به عنوان زیرمجموعه ادارات کل راه و شهرسازی استانها، وظیفه دفتر فنی سازمان راهداری صرفا به ساخت و احداث پایانه های مرزی، پایانه های مسافری و ساختمان های اداری این ادارت کل معطوف بود. اما بعد از ادغام و با توجه به گستردگی کار سازمان راهداری، وظایف دفتر فنی نیز گسترده تر شد و علاوه بر احداث ساختمان های مذکور، وظیفه احداث پاسگاه های پلیس راه بر اساس قانون به این اداره کل محول شد.

    وی ادامه داد: دفتر فنی و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال حاضر متولی ساخت و نگهداری تمام ابنیه و ساختمان های این سازمان اعم از ساختمان های اداری، عملیاتی، راهدارخانه ها، پاسگاه های پلیس و دیگر سازه های مورد نیاز این سازمان محسوب می شود.

    طالبی در خصوص احداث راهدارخانه های پیش ساخته گفت: قرار است سازمان راهداری تعدادی از راهدارخانه های کشور را به صورت پیش ساخته احداث کند مطالعه این طرح در حال حاضر به اتمام رسیده و برگزاری آن را به مسابقه گذاشته ایم تا فاز یک آن اجرا شود. بعد از تصویب طرح در سازمان، فرآیند امضای قرارداد با برنده مناقصه به اجرا درخواهدآمد.

    وی خاطرنشان کرد: در کشور 650 باب راهدارخانه داریم که بخشی از آنها فرسوده هستند که باید بازسازی و نوسازی شوند. تعدادی از آنها هم نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند. به همین دلیل مصرّیم که از تکنولوژی سازه های پیش ساخته استفاده کنیم چون ویژگی های گسترده ای همچون عمر طولانی، هزینه های پایینتر نگهداری، سرعت ساخت و احداث بالاتر از روش های ساخت و ساز سنتی و ... دارد.

    این مقام مسئول در سازمان راهداری افزود: قرار است سال آینده 50 باب از راهدارخانه های فرسوده در کشور با استفاده از تکنولوژی پیش ساخته، در یک بازه زمانی کوتاه بازسازی و نوسازی اساسی شوند.

    وی درباره تفاوت هزینه ساخت سازه ها و ابنیه های سازمان راهداری به دو صورت پیش ساخته و سنتی گفت: از نظر ارقام نهایی ساخت و احداث، این دو روش تفاوت چندانی ندارند. اما سود ساخت و ساز به صورت پیش ساخته در طول زمان خود را نشان می دهد؛ چراکه هزینه های نگهداری این سازه ها بسیار کمتر از ساختمان های سنتی ساز است که سرجمع یه سود سازمان راهداری است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط