فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

منابع مالی اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین باید شفاف شود

هزینه حمل و نقل ریلی یک هفتم جاده‌ای است

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: پیش از اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین منابع مالی آن کنار گذشته شود مانند جایگزینی خودروهای فرسوده تاکسی که ابتدا منابع مورد نیاز آن در نظر گرفته شده بود.

منابع مالی اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین باید شفاف شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، هدایت الله خادمی  درخصوص نوسازی ناوگان خودروی سنگین، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که از محل صرفه‌جویی سوخت و اینکه در آینده از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی توسط دولت به منظور تامین منابع طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین استفاده شود.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، برای کاهش هزینه در کشور باید سیستم ریلی را توسعه دهیم، گفت: سیستم ریلی هزینه حمل و نقل را به یک هفتم هزینه جاده‌ای کاهش می‌دهد، اما متاسفانه ما در کشور به این مسئله توجه نمی‌کنیم و خط ریلی کشور به درب بسیاری از کارخانجات بزرگ کشور نمی‌رسد.

    نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی در سال 97 مطمئن نیستیم این طرح اجرایی شود، ادامه داد:متاسفانه امکان دارد طرح نوسازی ناوگان خودروی سنگین نیز در بین طرح‌هایی قرار بگیرد که مصوب شده اما اجرایی نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه در تامین منابع اجرای طرح نو.سازی ناوگان فرسوده خودروهای سنگین از طرف وزارت نفت ابهام وجود دارد، تصریح کرد: در گذشته بند ق به منظور بهینه سازی میزام مصرف سوخت وجود داشت که وزارت نفت می‌توانست از آن استفاده کند اما در حال حاضر منابع مشخص نیست، اگر وزارت نفت بودجه‎‌ای را در این خصوص در نظر بگیرد با توجه به میزان بالای مصرف سوخت خودروهای فرسوده، صرفه جویی در میزان سوخت صورت می‌گیرد.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه به صورت شفاف مطرح نشده است که باید ابتدا منابع مالی اجرای این طرح در نظر گرفته شود و سپس از محل صرفه‌جویی میزان سوخت منابع برگردانده شود، خاطرنشان کرد: باید قبل از اجرای طرح منابع آن کنار گذشته شود مانند جایگزینی خودروهای فرسوده تاکسی که ابتدا منابع مورد نیاز آن در نظر گرفته شده بود./

    پایان پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو