فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

نگاهی به گران‌ترین خودروهای ‌هیبرید دنیا؛‌ بالانشین‌های کم‌مصرف !

عصر خودرو- هوندا و تویوتا جزو اولین خودروسازهایی بودند که به منظور کاستن از میزان مصرف سوخت و آلاینده‌های تولیدی، از یک پیشرانه الکتریکی در کنار پیشرانه‌های بنزینی استفاده کردند. در اواخر دهه ۹۰ میلادی، هوندا مدل اینسایت و تویوتا مدل پریوس را به تولید انبوه رسانده و پایه‌گذار خودروهای ‌هیبرید شدند.

نگاهی به گران‌ترین خودروهای ‌هیبرید دنیا؛‌ بالانشین‌های کم‌مصرف !
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  این دسته از خودروها، رفته‌رفته پیشرفت کرده و از یک خودرو کوچک صرفا کم‌مصرف، تبدیل به سوپر‌اسپرت‌هایی شدند که سرعت و قدرتی باورنکردنی را ارائه می‌دهند. در حال حاضر کمپانی‌های مطرحی همچون مرسدس بنز، ب‌ام‌و، پورشه، آئودی و حتی بنتلی به این امر مهم توجه کرده‌ و تولید خودروهای‌ هیبرید را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا از کاهش مصرف سوخت و آلایندگی حمایت کنند. در حال حاضر قیمت این خودروها، بسته به کمپانی سازنده و عملکرد آنها متغییر بوده و طیف کامل آنها، بسیاری از کلاس‌های خودرویی را پوشش می‌دهد. در نوشتار زیر به معرفی 12 مدل از گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های ‌هیبرید موجود در بازار جهانی، خواهیم پرداخت.

    1.Ferrari La Ferrari 
    لافراری از به‌روزترین تکنولوژی‌های فرمولاوان فراری بهره می‌برد و از این رو، تبدیل به یکی از سریع‌ترین، قدرتمندترین و گران‌ترین خودروهای‌ هیبرید در دنیا شده است. پیشرانه 12 سیلندر 6.3لیتری لافراری به‌تنهایی 800 اسب بخار و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه الکتریکی این  اَبَرخودرو نیز به‌تنهایی 161 اسب بخار قدرت تولید کرده که ترکیب این دو با هم، طبق اعلام کمپانی، رقمی برابر با 950 اسب بخار خواهد بود. لافراری در ابتدا با قیمتی حدود 1.38 میلیون دلار وارد بازار شد اما برخی نمونه‌های آن با قیمت‌های بسیار بالاتری نیز به فروش رسیدند. به عنوان مثال، آخرین نمونه تولید شده لافراری آپرتا (‌رودستر‌)، در یک حراجی خیریه با قیمت نجومی 9.98 میلیون دلار فروخته شد.

     

    2.McLaren  P1 
    مک‌لارن نیز برای جانماندن از قافله ابر‌خودرو‌های ‌هیبرید، اقدام به تولید سوپر‌اسپرت‌ هیبرید کرد و محصول نهایی این پروژه با 903 اسب بخار قدرت متولد شد.P1  از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره برده و رقیب سر‌سختی برای پورشه 918 محسوب می‌شود. پیشرانه بنزینی این خودرو با 8 سیلندر و 3.8 لیتر حجم مجهز به توربو‌شارژر است که توان تولید 727 اسب بخار را داراست. در کنار پیشرانه بنزینی قدرتمند این خودرو، یک پیشرانه الکتریکی نیز نصب شده ‌که به‌تنهایی قادر است، 176 اسب بخار قدرت تولید کند. قیمت این اَبَر‌خودرو، 1.1 میلیون دلار است.

     

    3.Porsche 918
    پورشه را با داشتن 3 نماینده در این لیست در 3 کلاس مختلف، می‌توان یکی از برندهای فعال در زمینه تولید خودروهای‌ هیبرید دانست. سوپر‌اسپرت‌ هیبرید این کمپانی یعنی 918 برای تولید 887 اسب بخار قدرت و 1275‌نیوتن‌متر گشتاور از 3 قوای محرکه استفاده می‌کند. یک پیشرانه 8 سیلندر 4.6 لیتری در پشت صندلی‌ها که به‌تنهایی 608 اسب بخار تولید می‌کند، به اضافه یک موتور الکتریکی 154 اسب بخاری که ‌روی اکسل عقب سوار شده و در نهایت، یک موتور الکتریکی 127 اسب بخاری که ‌روی اکسل جلو نصب شده است. قیمت این سوپر اسپرت 845هزار دلار است.

     

    4.BMW i8  
    سال 2009،  ب‌ام‌و کانسپتی را با نام ویژن رونمایی کرد و نشان داد که در آینده قرار است یک خودرو الکتریکی بر این پایه و اساس به تولید برسد. کمی بعد، آن را در فیلم ماموریت غیر‌ممکن به علاقه‌مندان نشان داد تا اینکه سرانجام، در سال 2015، ب‌ام‌و تصمیم گرفت تا این کانسپت را تبدیل به یک خودرو تولید انبوه با نام i8 کند. i8 که به واقع یکی از زیباترین ساخته‌های ب‌ام‌و تاکنون است، ‌دارای 2 قوای محرکه بوده که یکی از آنها پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی با 228 اسب بخار قدرت و دیگری پیشرانه الکتریکی قرار گرفته در قسمت جلو با قدرت تولیدی 129 اسب بخار است‌  که طبق اعلام رسمی کمپانی، این مجموعه فنی قادر است به صورت ترکیبی، 374 اسب بخار قدرت تولید کند. قیمت حال حاضر این خودرو 149.900 دلار است.

     

     

    5. Lexus LS600h L
    مرز بین خودروهای سوپر‌اسپرت ‌هیبرید با قیمت‌های سرسام‌آور و خودروهای سواری لوکس، لکسس LS600h L است. این سدان فول سایز لوکس، از یک پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری در کنار یک پیشرانه الکتریکی بهره می‎برد که این مجموعه فنی، در مجموع، توان تولید 438 اسب بخار را داراست. امکانات بی‌نظیر این خودرو لوکس در کنار پیشرانه قدرتمند و کم‌مصرف، ترکیبی ایده‌آل را برای خریداران ایجاد کرده است تا آنهایی که 120هزار دلار پول نقد دارند این مدل را در اولویت خریدشان قرار دهند.

     

    6. Porsche Panamera 4-E Hybrid 
    پس از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کمپانی پورشه، حالا نوبت به تنها سدان این کمپانی یعنی پانامرا می‌رسد. پانامرا ‌هیبرید دارای تیپ‌های بسیاری است که قیمت آنها از 99.400 دلار شروع و در نهایت به 194.800 ختم می‌شود. پایین‌ترین مدل، از یک پیشرانه بنزینی 6 سیلندر به حجم 3 لیتر، مجهز به 2 عدد توربو شارژر استفاده می‌کند که در کنار یک پیشرانه الکتریکی، مجموعا 462 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.  این مجموعه در بالاترین تیپ پانامرا ‌هیبرید،  شامل یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری مجهز به 2 عدد توربوشارژر است که در کنار یک پیشرانه الکتریکی، 680 اسب بخار قدرت را توسط یک گیربکس 8 سرعته PDK به هر چهار چرخ می‌رساند.

     

    7.BMW 740e iPerformance
    90.095دلار ناقابل برای یک سدان لوکس آلمانی. سدان لوکس ب ام و پیشرانه 12 سیلندر خود را برای حفاظت از محیط زیست و مصرف سوخت کنار گذاشته است و برای حل این مساله از پیشرانه کم حجم تر و الکتریکی استفاده می کند.ب ام و در این مدل از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو شارژر استفاده می‌کند که یک پیشرانه الکتریکی نیز به آن در تولید نیرو کمک می کند. حداکثر قدرت و گشتاور این مجموعه فنی، به ترتیب برابر با 322 اسب بخار و 500 نیوتن متر است.

     

    8.Porsche Cayenne S-E Hybrid 
    بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کمپانی پورشه، چه از نظر فنی و چه از نظر طراحی، بدون‌شک یکی از بهترین‌های این کلاس محسوب می‌شود. نسخه ‌هیبرید این خودرو در هر 100 کیلومتر 11 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی،  مصرف می‌کند که با توجه به ابعاد خودرو و قدرت پیشرانه آن، عدد قابل توجهی است. پیشرانه بنزینی مورد استفاده در این مدل دارای 6 سیلندر به حجم 3 لیتر و توان تولید 335 اسب بخار است که یک پیشرانه الکتریکی به قدرت 95 اسب بخار نیز به کمک آن می‌آید. قیمت این شاسی‌بلند اسپرت آلمانی، 76.400 دلار عنوان شده است.

     

    9.Cadillac CT6 Plug-in
    CT6 سدان لوکس میان‌سایز کدیلاک است که از نظر ابعاد نزدیک به ب‌ام‌و سری 7(Short Wheelbase) و سبک‌تر از سری 5  است. کدیلاک در این مدل، در کنار یک پیشرانه الکتریکی، از یک پیشرانه بنزینی 4‌سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده کرده است. حداکثر قدرت قوای محرکه مذکور، 355 اسب بخار است که توسط یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این خودرو لوکس در بازار ایالات متحده،  75.950 دلار قیمت‌گذاری شده است.

     

    10.Lexus GS 450h 
    ظاهر اسپرت و جذاب این خودرو تناقض شدیدی با پیشرانه کم‌مصرف و کم‌صدای این مدل دارد. شما برای GS450h در نسخه F Sport باید مبلغ 68.680 دلار هزینه کنید تا بتوانید از قوای محرکه بنزینی 3.5 لیتری 6 سیلندر، در کنار یک پیشرانه الکتریکی، 335 اسب بخار قدرت تحویل بگیرید. در این مدل برای انتقال قدرت از یک گیربکس CVT استفاده شده ‌تا نیروی پیشرانه را به هر چهارچرخ منتقل کند.

     

    11.Acura RLX Sport Hybrid 
    ساخته برند لوکس زیرمجموعه هوندا، با قیمت 65.950 دلار، از تجهیزات رفاهی و فنی خوبی بهره می‌برد.RLX در کنار یک پیشرانه الکتریکی، از پیشرانه 6 سیلندر بنزینی به حجم 3.5 لیتر استفاده می‌کند که 377 اسب بخار قدرت را توسط یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک، به هر چهار‌چرخ منتقل می‌کند. مهم‌ترین تجهیزات این خودرو شامل مواردی همچون سیستم ناوبری یکپارچه، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سنسور تشخیص روشن و یا خاموش‌شدن اتوماتیک ایربگ جلو برای حمل کودک، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی،کروز کنترل و... می‌شود.

     

    12.Volkswagen Touareg Hybrid
    گران‌ترین ساخته فولکس واگن تا به امروز SUV میان سایز توارگ‌ هیبرید است که برچسب قیمتی 64.700دلار را‌ روی خود می‌بیند. این شاسی‌بلند خوش‌چهره از قوای محرکه 6 سیلندر 3 لیتری مجهز به سوپرشارژر استفاده می‌کند که همراه با یک پیشرانه الکتریکی، قادر به تولید حداکثر قدرتی برابر با 388 اسب بخار است. این خودرو از تجهیزات مناسبی بهره برده و می‌توان آن را جزو لوکس‌ترین خودروهای ساخته‌شده توسط فولکس واگن تا به امروز دانست.

    نویسنده: اشکان آثار

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو