فونیکسریمکسبهتام

تویوتا:

تعرفه‌های جدید ترامپ، باعث افزایش قیمت خودرو در آمریکا می‌شود

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تویوتا هشدار داد که تعرفه‌های جدید دونالد ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم، باعث افزایش بهای خودرو در آمریکا خواهد شد.

تعرفه‌های جدید ترامپ، باعث افزایش قیمت خودرو در آمریکا می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در بیانیه ای هشدار داد که تعرفه های جدیدی که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد هفته آینده بر واردات فولاد و آلومینیوم اعمال کند، باعث افزایش قیمت خودرو و کامیون در این کشور خواهد شد.

    شرکت خودروسازی تویوتا این اظهارات را چند ساعت پس از آن مطرح کرد که ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد که تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا را به ترتیب 25 و 10 درصد تعیین می کند.

    شرکت تویوتا در ادامه این بیانیه افزود: تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم، خودروسازان و همچنین مصرف کنندگان را به شدت تحت تأثیر نامطلوبی قرار می دهد. این اقدام دولت آمریکا مسلما باعث افزایش هزینه ها و در نتیجه افزایش قیمت خودروها و کامیونها در آمریکا می شود.

    این شرکت همچنین اعلام کرد که بیش از 90 درصد از آلومینیوم و فولادی که برای تولید خودروها در آمریکا خریداری می شود، از داخل کشور تأمین می شود.

    «مت بلانت»، رئیس شورای سیاستگذاری صنعت خودروسازی آمریکا هم با انتقاد از این تصمیم ترامپ، اعلام کرد: این امر باعث می شود صنعت خودروسازی آمریکا – که بیش از 7 میلیون شغل در آمریکا ایجاد کرده است— ضرر قابل توجهی را متحمل شود.

    ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که برای حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، هفته آینده تعرفه هایی را برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا تعیین می کند. وی گفت: ما بزرگترین شرکت های تولید آلومینیوم و فولاد را در آمریکا داریم که به دلیل سیاست های تجاری بد و توافق های تجاری با کشورهای دیگر، با آنها به طرز وحشتناکی رفتار شده است.

    مقامات کانادا و برزیل درباره این تصمیم ترامپ ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند که در صورتی که وی چنین تعرفه هایی را اعمال کند، آنها هم مقابله به مثل خواهند کرد. بر اساس آمار اداره بازرگانی آمریکا، پس از کانادا، برزیل دومین منبع بزرگ تأمین کننده فولاد برای آمریکاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو