فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافت

افزایش قیمت خودروی داخلی با وجود رکود بازار

عصر خودرو- موتمنی گفت:به طور معمول در آستانه عید خرید و فروش خودروی داخلی روند صعودی دارد اما امسال بازار راکد است.

افزایش قیمت خودروی داخلی با وجود رکود بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو  در خصوص بازار خودرو در آستانه عید گفت : به طور معمول در آستانه عید خرید و فروش خودرو روند صعودی دارد و به اصطلاح بازار داغ می شود اما امسال بازار راکد است بخصوص در 20 روز اخیر خرید وفروش چندانی نسبت به سالهای گذشته انجام نمی شود اما افرادی که مجبور به خرید هستند اقدام می کنند.

    وی در خصوص افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی بیان کرد: خودروهای داخلی از یک میلیون و 800 هزار تا 8 میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند برای مثال قیمت کارخانه  207 اتوماتیک 49 میلیون تومان است اما در بازار  56 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد یعنی بیش از 7 میلیون افزایش قیمت ؛ یا ساندرواستپ وی 49 میلیون و 900 هزار تومان بوده اما اکنون 57 میلیون تومان فروخته می شود و تقریبا اغلب خودروهای موجود در بازار افزایش قیمت داشته اند.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به دو نرخی بودن بازار خودرو مطرح کرد: علت این افزایش قیمت کمبود عرضه است و بازار خودرو به نوعی در دست خودروسازان است و اگر روزی خودرو به بازار عرضه نشود بدلیل روند صعودی تقاضا قیمت ها به طور طبیعی افزایش می یابد. تا وقتی که خودروسازان حاشیه بازار را جمع نکنند نباید توقع داشت که بازار دو نرخی نباشد.

    موتمنی در خصوص بازار خودروهای خارجی تصریح کرد: خودروهای وارداتی با کاهش قیمت مواجه بودند و با وجود باز شدن سامانه ثبت سفارش ،خودرویی به بازار اضافه نشده اما قیمت ها هم کمتر شده به طور مثال سانتافه با قیمت 355 میلیون به فروش می رسید که الان با قیمت 295 میلیون تومان فروخته می شود و یا سوناتا حدود 10 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم