فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد بهزیستی به وزارت صنعت برای تولید خودروهای مناسب سازی شده ارزان

عصر خودرو- رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان به وزارت صنعت و معدن در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی اماکن و معابر پیشنهاد داد تا خودروهای مناسب سازی شده ارزان قیمت تولید شود.

پیشنهاد بهزیستی به وزارت صنعت برای تولید خودروهای مناسب سازی شده ارزان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: در پنجمین جلسه مناسب سازی دیروز سه شنبه پیشنهاد دادیم تا خودروهای اتومات و برای افراد دارای معلولیت ، مناسب سازی کنند چراکه معلولان معمولا وضعیت معیشتی بالایی ندارند که بتوانند خودروهای گران قیمت مناسب سازی شده خریداری کنند.
    وی ادامه داد: بنابراین باید روی ماشین های ارزان قیمت ، شرایطی مانند تجهیز به هندکنترل (سیستم گاز و ترمز دستی و کلاچ اتوماتیک) ایجاد شود تا افراد دارای معلولیت نیز بتوانند از این خودروها استفاده کنند.
    وی اضافه کرد: گزارش وزارت صنعت و معدن در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی اماکن و معابر درباره خودروهای مناسب سازی شده ، قانع کننده نبود چراکه به واردات چهار هزار و 700 خودروی مناسب سازی شده اشاره می کند که قبلا از سوی هیات دولت و سازمان بهزیستی کشور ، پیگیری شده و به حوزه کاری وزارت صنعت، مرتبط نیست.
    رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: اما متاسفانه وزارت صنعت همواره از وظیفه خود (ساخت و وارد کردن خودروهای مناسب معلولان و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، هوایی، زمینی و ریلی برای افراد دارای معلولیت )، طفره می رود.
    مومن سرائی افزود: وزارت صنعت و معدن در گزارش های خود درباره وظایفش درباره خودروهای مناسب سازی شده معلولان، مواردی را مطرح می کند که توسط هیات دولت و سازمان بهزیستی انجام شده است.
    به گزارش ایرنا، پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی اماکن و معابر جهت تسهیل در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان کشور موضوع مصوبه سال 91 هیئت وزیران دیروز سه شنبه در محل وزارت کشور برگزار شد.
    گفتنی است افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران، زنان باردار، زنان همراه کالسکه کودک و افراد دارای چرخ دستی خرید از جمله افرادی هستند که بیش از سایر افراد به معابر مناسب سازی شده نیازمندند.
    یادآور می شود درحال حاضر یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط