فونیکسریمکسبهتام

با رأی دادگاه عالی آلمان؛

راه برای ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی در آلمان هموار شد

عصر خودرو- دادگاه عالی آلمان روز گذشته امکان اعمال ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در مناطق شهری اشتوت‌گارت و دوسلدورف را برای دولت این کشور فراهم کرد.

راه برای ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی در آلمان هموار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، به نقل از راشاتودی، دادگاه عالی آلمان روز گذشته به دولت این کشور اجازه داد تا تردد خودروهای دیزلی را در مراکز شهری دو منطقه اشتوت‌گارت و دوسلدورف ممنوع کند.

    بنا به حکم دادگاه عالی فدرال در لایبزیگ با توجه به  اشتوت‌گارت و دوسلدورف دو شهر با بیشترین آلودگی در آلمان محسوب می‌شود دولت این کشور می‌تواند تردد خودروهای دیزلی را در آنها ممنوع کند.

    این موضوع توسط دو گروه حفاظت از محیط زیست کلاینت‌ارث و دویچه‌اوملسیلف به دادگاه برده شد و استناد آنها این بود که هم اکنون آلودگی در 70 شهر آلمان از استانداردهای اتحادیه اروپا بالاتر است.

    هوگوتادایی وکیل مؤسسه کلاینت‌ارث با اشاره به تصمیم دادگاه گفت: این مسئله اقدامی شاخص برای سلامت مردم آلمان است.

    وی گفت: این حکم به طرح ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی وجهه قانونی دارد و به طور اجتناب‌ناپذیری دومینو ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی را در شهرههای دیگر آلمان رقم خواهد زد.

    تادایی گفت: اعمال محدودیت تردد برای خودروهای با بیشترین آلایندگی سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از مردم در برابر خطرات  آلودگی هواست. دولت آلمان و صنعت خودروسازی این کشور با این ممنوعیت مخالف هستند چرا که این مسئله بر دارندگان 12 میلیون دستگاه خودرو در بزرگ‌ترین خودروی اروپا تأثیر خواهد گذاشت.

    آمارها نشان می‌دهد سهم خودروهای دیزلی از بازار خودرو آلمان از 48 درصد در سال 2015 به 39درصد در سال 2017 کاهش یافته است. از زمان فاش شدن رسوایی آلایندگی خودروهای فولکس‌واگن حساسیت نسبت به تردد خودروهای دیزلی در آلمان افزایش یافته است.

    در سال 2015، فولکس واگن به عنوان بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان به مقامات قضایی آمریکا اعتراف کرد که در تست آلایندگی خودروهای دیزلی خود تقلب کرده است.

    ابعاد این آلایندگی تا جایی پیش رفت که مدیر خودروسازی فولکس واگن استعفا کرد. در حال حاضر 70 شهر بزرگ آلمان شامل مونیخ، کلن دارای آلودگی هوای نیتروژن دی‌اکسید بالاتر از استانداردهای اروپا دارد.

    آلاینده نیتروژن دی‌اکسید ناشی از احتراق در موتورهای  گازوئیلی خطری جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در سال 2015، 72 هزار نفر در اروپا به دلیل آلاینده نیتروژن دی‌اکسید به مرگ زودرس دچار شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم