فونیکسریمکسبهتام

نفس خیابان امام پلدختر گرفت

شهر ترانزیتی پارکینگ ندارد

عصر خودرو- شهر ترانزیتی پلدختر که متصل‌کننده شمال به جنوب به کشور است پارکینگ وسایل نقلیه ندارد تا این امر موجب تجمع خودروها در یک خیابان داخل شهر شود.

شهر ترانزیتی پارکینگ ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، کنترل ترافیک به‌ویژه در شهرهای بزرگ و پرتردد یکی از مباحث و مسائل مهم مدنظر مدیریت شهری است که برای ایجاد نظم و انضباط شهر، امنیت و رعایت حقوق شهروندی باید مفصل به آن پرداخته شود.
    شهر ترانزیتی پارکینگ ندارد

    پلدختر یکی از شهرهای کوچک کشور با 26 هزار و 444 نفر جمعیت است که در جنوب استان لرستان واقع‌شده و باوجود جاذبه‌های زیبای تاریخی محل عبور مسافران و اتصال شمال به جنوب کشور و جاده ترانزیتی است که در این شهر فقدان پارکینگ یکی از بزرگ‌ترین معضلات محسوب می‌شود.

    یک شهروند پلدختری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نبود پارکینگ عمومی در شهرستان پلدختر موجب شده تا به‌ویژه در خیابان اصلی شهر که حدود دو کیلومتر طول دارد رانندگان وسایل نقلیه اعم از مغازه‌داران و مشتریان آن‌ها مسافران و ... همه و همه از هر دو طرف خیابان به‌طور دلخواه خودرو خود را پارک کنند.

    احمد کریمی افزود: پارک خودروها در این شهر به‌ویژه خیابان اصلی آن خیلی از موارد به‌صورت دوبل صورت می‌گیرد که این امر باعث بی‌نظمی در شهر و زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی و نفس‌تنگی این خیابان شده است.

    یکی دیگر از شهروندان پلدختری گفت: تجمع ساختمان‌های خدماتی و مغازه‌داران  در هسته مرکزی شهر واقع در خیابان اصلی از معضلاتی است که موجب پارک وسایل نقلیه کارمندان، صاحبان مغازه‌ها و ارباب‌رجوع و سد معبر در این خیابان و مقابل این مراکز می‌شود.

    تجمع وسایل نقلیه در یک خیابان

    مجتبی الماسی زاده افزود: تراکم بخش‌های تجاری و مسکونی در سطح شهر به‌ویژه خیابان اصلی بدون در نظر گرفتن فضای کافی برای پارک کردن وسایل نقلیه و همچنین مجهز نبودن ادارات و بانک‌ها به پارکینگ ازجمله عواملی است که در تشدید معضل ترافیک در پلدختر سهیم و مؤثر هستند.

    یکی دیگر از شهروندان پلدختری مهم‌ترین مشکل ترافیک شهری را حجم انبوهی از حوزه‌های خدماتی در یک خیابان دانست و گفت: تجمع حوزه‌های خدماتی مانند  خدمات جامع پزشکان و داروخانه‌ها، سوپرمارکت، البسه فروشان، ابزار و یراق و صنوف طلا و جواهرات در هسته مرکزی شهر نیز دلیلی برافزایش بار ترافیکی شهر است.

    علی پاپی افزود: این در حالی است که  خیابان اصلی این شهر جزئی از جاده ترانزیتی با بار ترافیکی وسایل نقلیه سنگین و از طرفی تردد خودروهای سبک درون شهر و مسافران عبوری است که این امر رفت‌وآمد شهروندان را در انجام امور روزمره مختل می‌سازد.

    یک راننده تاکسی درون‌شهری پلدختر گفت: معضل ترافیک در این شهر به سوهان روح رانندگان تبدیل‌شده به‌طوری‌که در شرایط حساس مانند رساندن یک بیمار به پزشک به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک به پارک دوبل یا پارک در یک مکان غیرقانونی مجبور می‌شوی که در برگشت با قبض جریمه پلیس مواجه هستیم.

    روح‌الله دیناروند افزود: شهرداری می‌تواند با احداث محلی به‌عنوان پارکینگ وسایل نقلیه بخش عمده‌ای از این معضل را مدیریت و برطرف سازد همچنان که این طرح در بسیاری از شهرها اجراشده و پاسخگو نیاز مردم است.

    تردد وسایل نقلیه سنگین از داخل شهر

    فرمانده انتظامی پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم در شهر پلدختر نابسامانی‌های ترافیکی موجود در خیابان امام خمینی (ره) یا خیابان اصلی شهر است.

    سرهنگ صفر عبدالوند افزود: خودروهایی که در این خیابان پارک می‌کنند موجب ترافیک و ناهنجاری در سطح شهر می‌شوند و لازم است برای ایجاد نظم به پارکینگی هدایت و نگهداری شوند.

    وی رفع سد معبر در پلدختر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بعضی مغازه‌داران این  شهر علاوه بر تصاحب پیاده‌رو بخشی از خیابان را نیز در تصرف خود گرفته و خود را مالک آن می‌دادند و با تعامل با شهرداری در این راستا درصدد برداشتن این موانع در سطح شهر هستیم تا شهروندان بتوانند در پیاده‌روها رفت‌وآمد کنند.

    فرمانده انتظامی پلدختر بابیان اینکه احداث پل هوایی یکی از مؤلفه‌هایی است که باید در بحث ترافیک شهر در نظر گرفته شود گفت: یکی از مشکلاتی که موجب نابسامانی ترافیک در سطح شهر شده نبود جاده کمربندی و تردد وسایل نقلیه سنگین است که نیاز به تفکر اجتماعی و جمعی دارد و این مسئله که شاید یکی از دغدغه‌های اصلی ترافیک باشد تاکنون به آن پرداخته نشده است.

    سرهنگ عبدالوند افزود: انتظار می‌رود مدیریت شهری به فکر حفظ زیرساخت‌ها باشند و خودروهای سنگین را از درون به نقطه‌ای خارج از شهر به‌عنوان جاده کمربندی هدایت کنند تا از سد معبر، ترافیک و بروز تصادفات به‌صورت عمده‌ای کاسته شود.

    برنامه‌ریزی برای ایجاد پارکینگ موقت

    شهردار پلدختر عمده مشکلات ترافیک این شهر  را  مربوط به خیابان امام(ره) دانست و گفت: این خیابان معبر شهری نیست بلکه جاده ترانزیتی بین‌شهری محسوب می‌شود و همین امر موجب افزایش بار ترافیکی شهر شده است.

    صمد چراغی پور اظهار داشت: وجود میوه‌فروشان، دست‌فروشان، سد معبر در پیاده‌روها و پارک مداوم وسایل نقلیه مغازه‌داران در طول روز از دیگر عوامل ترافیک است.

    وی به برنامه‌های در دستور کار شهرداری اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی طرح پارکبان، استفاده از خیابان‌های ساحلی به‌عنوان پارکینگ عمومی، صدور مجوز پارکینگ موقت برای زمین‌های خالی واقع در مسیر خیابان‌های اصلی و نصب چراغ راهنمایی با نظر مدیریت راهور از برنامه‌های شهرداری پلدختر است.

    چراغی پور مهم‌ترین برنامه شهرداری را کنترل ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارها از برنامه‌های شهرداری پلدختر است.

    شهردار پلدختر گفت: فراخوان عمومی برای صدور مجوز پارکینگ موقت داده‌شده و متقاضیانی در این رابطه به شهرداری مراجعه کرده‌اند و این فرآیند در حال بررسی و صدور مجوز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو