فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۰۳۳»

در خانه بنزین بزنید

پمپ بنزین های سیار به راه افتادند

عصر خودرو- تهرانی ها از این پس می توانند کنار خانه هایشان بنزین بزنند. مراسم آغاز به کار رسمی پمپ بنزین های سیار به زودی با حضور شهردار تهران و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش برگزار می شود. با شروع رسمی این طرح، شهروندان تهرانی می توانند از طریق آپلیکیشن Pido درخواست بنزین کنند.

در خانه بنزین بزنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از  نفت ما، این آپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و Ios طراحی شده است. اپلیکیشنی که همانند اسنپ به مسیریاب مجهز است و می توانند زمان تخمینی رسیدن پمپ بنزین سیار را اعلام کند. با ارائه درخواست، خودروی پمپ بنزین سیار حرکت کرده و به محل مورد درخواست مشتری می رود. سوخت گیری یه همین راحتی انجام می شود. پس دیگر لازم نیست در صف های بلند پمپ بنزین ها وقت تلف کنید.

    چند پمپ بنزین سیار در تهران حرکت می کنند؟

    طرح پمپ بنزین های سیار را شرکت خصوصی «پترو آیریک» با 50 دستگاه در تهران اجرایی کرده است. این شرکت در شهریورماه سال 95

    بعنوان اولین برند شرکت های زنجیره ای توزیع فرآورده های نفتی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مجوز فعالیت گرفت. علاوه بر طرح پمپ بنزین های سیار، پترو آیریک قرار است نخستین پمپ بنزین مدرن در خیابان آزادی را هم افتتاح کند. این برند، یکی از حدود هشتاد برندی است که برای فعالیت در زمینه پخش فرآورده های نفتی از شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی مجوز گرفته است. این شرکت پمپ بنزین های تک تلمبه ای موفقی را پیش از این در اصفهان اجرایی کرده است. قرار است تا بهار سال آینده تعداد پمپ بنزین های سیار در سطح شهر تهران به حدود 250 دستگاه برسد. شنیده ها حاکی است برندهای مختلف در حال رایزنی برای برای افزودن پمپ بنزین های سیار هستند.

    رعایت استاندارد در پمپ بنزین های سیار

    استاندارد خودروهایی که بنزین حمل می کنند بین المللی است. آنها باید استاندارد NSPAC را که استانداردی سخت گیرانه است رعایت نمایند. به همین دلیل این خودرو ها از ایمنی قابل قبولی برخوردارند. خودروهایی که به تجهیزات ضد حریق و مخازن مخصوص مجهزند. با این حال، نظارت شرکت ملی پالایش و پخش در زمینه رعایت استانداردها در پمپ بنزین های سیار باید بسیار سخت گیرانه اعمال شود.

    قیمت بنزین در پمپ بنزین های سیار: 1000 تومان

    «پمپ بنزین های سیار، بنزین را با همان قیمتی که جایگاه های سوخت، عرضه می کنند.» این را فرقدانی، مدیرعامل شرکت «پترو آیریک» به سازندگی می گوبد. بر این اساس، قیمت بنزین در پمپ بنزین های سیار امسال همان لیتری 1000 تومان خواهد بود. فرقدانی درباره هزینه های حمل اینطور توضیح می دهد: «هزینه حمل بر اساس مسافت و ترافیک متغیر است. نرم افزار طراحی شده در این خصوص با اندکی تفاوت مشابه نرم افزار تاکسی های اینترنتی است. بر اساس مسیر و ترافیک هزینه حمل را به مشتری اعلام می کند. الیته این نرم افزار امکان هایی را هم در اختیار مشتری قرار می دهد. مثلا مشتری می تواند تا یک مسیر خودش بیاید بخواهد و از خودروی سوخت رسان بخواهد به مسیر کوتاه تر بیاید.» با رواج تاکسی های اینترنتی به نظر می رسد پمپ بنزین های سیار اشتغال آفرینی جدید مورد استقبالی باشد.

    میوه کارت زرد !

    طرح برندینگ توزیع فرآورده های نفتی، از طرح های مورد تاکید وزیر نفت است. طرحی که وزیر نفت را به مجلس کشاند و زنگنه حتی برای آن کارت زرد گرفت. با اجرای این درست این طرح اما، ممکن است زنگنه از مردم کارت سفید بگیرد. به شرط آنکنه نا هماهنگی های بخش های مختلف دولتی و شهرداری ها این طرح را زمین نزد. طرحی که دو-سه سالی است معطل کاغذبازی ها و نارسایی های دولتی است. نباید پنهان کرد که ممکن است با به خطر افتادن منافعی، فریادها هم بلند شود. مهم اما منافع مردم، و فراهم آوردن امکان های جدید و خدمات رسانی بهتر به آنان است. زنگنه در آخرین مصاحبه مطبوعاتی اش از برخی رسانه ها گله کرد که آنطور که شایسته بوده به این طرح توجه نکرده اند.

    سرمایه گذاران بشتابند

    فرقدانی، مدیرعامل شرکت «پترو آیریک» از کسانی که آمادگی دارند تا در طرح پمپ بنزین های سیار سرمایه گذاری کنند استفبال می کند. زمین  در تهران گران است. پس تاسیس پمپ بنزین های جدید صرفه اقتصادی زیادی ندارد. به ویژه در مناطق گران تهران. با سیستم حق العمل کاری وزارت نفت هم شاید نتوان سرمایه گذاران را آنطور که باید ترغیب کرد. پمپ بنزین های سیار، حالا بیزینس جدیدی است که مدت هاست در کشورهای پیشرفته اجرایی شده است.

    وزیر نفت درباره طرح برندینگ جه می گوید؟

    وزیر نفت آذرماه در صحن علنی مجلس دستورالعمل «برندینگ» را مستند به قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مصوب 1391 عنوان کرده و هدف آن را جمع کردن گردش مالی پیچیده بین شرکت‌های پخش و جایگاه‌داران و کامیون‌داران، ساماندهی به وضعیت جایگاه‌ها عنوان کرده بود. زنگنه با تاکید بر اینکه هیچ انحصاری در این فرآیند وجود ندارد گفته بود: «اجرای این طرح باعث کاهش تصدی‌گری دولت می‌شود و وضعیت جایگاه‌ها نیز ساماندهی می‌شود.» هفته آینده شهردار تهران به همراه معاون جوان زنگنه به منطقه 5 خواهند رفت و طرح پمپ بنزین های سیار را بعنوان یکی از میوه های طرح برندینگ توزیع فرآورده های نفتی، رسما افتتاح می کنند. پمپ بنزین های سیار در روزهای برفی تهران، خدمات مهی به شهروندان تهرانی ارائه کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو