فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت :

هیچ خودرویی بدون گذر از مرحله تعرفه وارد کشور نمی‌شود

واردات خودرو از طریق نمایندگی‌های رسمی صورت می‌گیرد

عصر خودرو- وزیر صنعت گفت: هیچ خودرویی بدون گذر از مرحله تعرفه که مصوبه هیئت وزیران است، وارد کشور نمی‌شود.

هیچ خودرویی بدون گذر از مرحله تعرفه وارد کشور نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت  درباره  انتقاد برخی نمایندگان مجلس در خصوص وجود رانت و مافیا در حوزه واردات خودرو و قصور وزارتخانه متبوعش در این باره، اظهار کرد: واردات خودرو در کشور مطابق استانداردها صورت می‌گیرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همه قطعات خودرویی که نیازمند استاندارد اجباری است توسط سازمان استاندارد نظارت می‌شوند و بدون تایید این سازمان شماره گذاری خودروهای وارداتی صورت نمی‌گیرد.

    وی گفت:‌ هیچ خودرویی بدون گذر از مرحله تعرفه که مصوبه هیئت وزیران است،  وارد کشور نمی‌شود.

    شریعتمداری بیان کرد: در هر زمینه‌ای رانت و مافیا می‌تواند وجود داشته باشد اما واردات خودرو از طریق نمایندگی‌های وارد کننده و یا خارج از نمایندگی‌ها و براساس مصوبات و قوانین پیش بینی شده انجام می‌شود،

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نرخ تعرفه خودروهای وارداتی هم به صورت رسمی مشخص و ابلاغ شده است، افزود:  وارد کنندگان خودرو سودی از این حوزه کسب می‌کنند که  این سود باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد، در غیر این صورت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نظارت خود را بر اساس موازین وضع شده برای قیمت گذاری اعمال می‌کند.

    وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی جز کالای تعزیراتی نیست و مشمول قیمت گذاری هم نمی‌شود، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و 650 هزار خودرویی که امسال در اختیار مردم قرار می‌گیرد، 70 الی 100 هزار دستگاه آن جز خودروهای وارداتی و خارجی است.

    شریعتمداری با اشاره به اینکه مصرف عمده خودرو در کشورمان داخلی است، خاطرنشان کرد: برخی  خودروها نیز در داخل کشور مونتاژ و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو