فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازه گسترسایپا بیان کرد:

برنامه‌های ویژه برای ارتقا و توسعه زنجیره تامین گروه سایپا

عصر خودرو- مدیرعامل سازه گسترسایپا با تشریح وضعیت زنجیره تامین گفت: بی‌شک تلاش مشترک و همکاری خودروساز و قطعه‌ساز منتج به پیشرفت صنعت خودرو کشور خواهد شد.

برنامه‌های ویژه برای ارتقا و توسعه زنجیره تامین گروه سایپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپا نیوز، درپنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، در پنل تخصصی، مدیران عامل شرکت های تولید وتامین قطعات خودروسازان به ارائه عملکرد و بیان نقطه نظراتشان پرداختند.

    معصوم نجفیان در این پنل تخصصی گفت: سازه‌گستر در سال 1364 به‌عنوان نخستین شرکت در تامین و طراحی مهندسی قطعات خودرو فعالیت خود را با هدف توسعه این صنعت در کشور آغاز کرد.

    نجفیان تصریح کرد: در مدیریت جدید و از سال 95 تحولاتی در این شرکت ایجاد و چشم‌اندازها و ماموریت‌ها بازبینی شد. در این جهت 3 اصل اساسی توسعه فرآیندهای نوآوری در سطح زنجیره تامین، احترام به محیط‌زیست و توسعه صنعت قطعه به‌عنوان یکی از صنایع پیش‌برنده اقتصاد کشور مورد تاکید قرار گرفت.

    وی افزود: امروز نزدیک به یک‌هزار و 200 قطعه‌ساز در کشور مشغول فعالیت هستند که 500 هزار فرصت شغلی را در کشور به‌وجود آورده‌اند و حجم سرمایه‌گذاری آن به 9هزار و 300میلیارد تومان می رسد.

    مدیرعامل سازه گستر تصریح کرد: به ‌لحاظ رتبه‌بندی، شرکت سازه‌گستر جزء یکصد شرکت برتر کشور شناخته شده است.

    وی گفت: 97درصد از قطعات تامین‌شده این شرکت به شکل مستقیم ارسال می‌شود و ازطریق شرکت‌های خدمات مهندسی مسائل فنی وکیفی به وسیله همین شرکت‌ها با استفاده از آزمایشگاه‌هایی که در خود سازه‌گستر است بررسی و تحلیل می‌شود.

    نجفیان گفت: گستردگی سایت‌ها و تنوع محصولات باعث شده شرکت سایپا زنجیره تامین پیچیده‌ای داشته باشد. این پیچیدگی سازه‌گستر را واداشته تا از مدرن‌ترین نرم‌افزارهای اطلاعات جامع و یکپارچه برای روان‌سازی زنجیره تامین بهره گیرد.

    وی افزود: بارها از تلاش‌های قطعه‌سازان تقدیر شده زیرا 85درصد ارزش افزوده خودرو مربوط به محصولات این صنعتگران است.

    عضو هیات مدیره گروه سایپا گفت: این سازندگان در زمان تحریم مدیریت نقدینگی و ارتقای کیفی و سرمایه‌گذاری برای تولید و تامین محصولات مورد نیاز شرکت سایپا را به عهده داشتند. این کوشش‌ها پس از برجام موجب شد سال گذشته گروه سایپا رشد 54درصدی را در تولید به ثبت برساند.

    وی تصریح کرد: روند توسعه سازندگان به این شکل بود که در سال 1995 میلادی(74-1373) سازندگان انتخاب شدند، در سال 2005 میلادی(84-1383) توسعه مشارکت‌ها را داشتیم، سال 2010 میلادی(89-1388) مشارکت‌های راهبردی را شاهد بودیم و در سال 2015 میلادی(94-1393) سازندگان به‌عنوان قابلیت‌های سازمانی شناخته شدند.

    مدیرعامل سازه گستر تاکید کرد: در ادامه سازندگان به‌عنوان بازیگران استراتژیک ارتقا پیدا کردند. در مدیریت جدید دیگر نمی‌توان با مدیریت سنتی انتظار توسعه داشت ازاین‌رو مدیریت در این شرکت متحول و شامل 5 شیوه‌نامه شد.

    وی افزود: بر این اساس،  نخست ایجاد رفاه و امنیت شغلی برای کارکنان مجموعه، توسعه و ارتقا و نیز فرهنگ‌سازی برای نیروها که به‌عنوان قابلیت‌های سازمانی به‌شمار می‌رفتند، ارتقای کمی و کیفی و همچنین درآمدزایی برای گروه سایپا از طریق صادرات که همان افزایش بهره‌وری است مد نظر قرار گرفت.

    نجفیان گفت: این شیوه‌نامه‌ها شامل مدیریت در 3 حوزه منابع و مصالح، فناوری و مدیریت این فاکتورها بود و تمام این امور به‌شکل سلسله مراتبی عمل می‌شود و با بدنه کارشناسی در سال 95 نزدیک به 800 برنامه از دل آن بیرون آمد.

    وی تاکید کرد: تمام این برنامه‌ها به‌شکل ماهیانه پایش می‌شود و افزایش 54درصدی تولید در شرکت سایپا نتیجه این تغییر و تحول در شرکت سازه‌گستر بوده است.

    مدیرعامل سازه گستر گفت: خودرو، صنعت جهانی بوده که با برجام ارتباطات بین‌المللی آن گسترده شد و رقابت‌ها افزایش پیدا کرد از این‌رو حاشیه سود کاهش یافت واز طرفی مشتری‌گرایی در برنامه‌های دنبال شد و این تغییرات در محیط داخلی و بیرونی باعث شد تا سازه‌گستر ضرورت تحولات را دریابد.

    وی افزود: سازه‌گستر برای هر شرکت تامین‌کننده قطعات خود دارای چند پارامتر است؛ اینکه در زمان، مکان و مقدار مناسب قطعات تولید و تامین شود و تمام دستاوردها در این بخش مرهون تلاش‌های زنجیره تامین این شرکت است.

    نجفیان گفت: همچنین توسعه استراتژی در 4 بند ابلاغ شد و حل ریشه‌ای مسائل، توسعه کارکنان و همکاران و در نهایت ارتباطات بلندمدت با زنجیره تامین به‌وجود آمد و برای عملیاتی شدن گروه به‌شکل سلسله مراتب جلو رفت و به تم‌های مدیریت‌های زنجیره تامین متصل شد.

    وی گفت: این موارد دارای محورهایی چون ارتقای زنجیره تامین، تی‌یر کردن قطعه‌سازان و... بوده که تلاش‌ها برای تحقق آنها ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو