فونیکسریمکسبهتام

تغییر راهبرد ایران خودرو به سمت صادرات سودآور

عصر خودرو- معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تغییر راهبرد ایران خودرو به سمت صادرات سودآور اظهار کرد:‌ در ایجاد پایگاه های تولیدی در سایر کشورها، سرمایه گذاری مستقیمی صورت نگرفته و ایران خودرو با صادرات خدمات فنی و مهندسی در این خصوص مشارکت کرده و سهم سودآوری در سرمایه گذاری ها داشته است.

تغییر راهبرد ایران خودرو به سمت صادرات سودآور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس،  مجید کاویانی با بیان این که در سال جاری با توجه به شرایط ارز، صادرات سوددهی داشته‌ایم افزود: ما خود را موظف به پاسخ گویی به سهام‌داران می دانیم و دست یابی به اعداد بدون درنظر گرفتن میزان سوددهی به نفع سهام‌داران ایران خودرو نیست.

    وی افزود: توسعه بازارهای جدید از جمله جمهوری آذربایجان را هدف گذاری کرده ایم تا به عنوان هاب منطقه ای ایران خودرو امکان تولید و صادرات به کشورهای مجاور را نیز داشته باشیم.

    معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو خاطرنشان کرد: در بازارهایی که سودآوری مورد انتظار را نداشته باشیم، طبق راهبرد کلان ایران خودرو وارد نمی شویم، اما اگر سودآوری داشته باشیم طبق مدل تجاری خاصی که تعریف می کنیم با شرکای خود در این بازارها ورود خواهیم کرد.

    وی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، تونس، سنگال، عراق و ترکمنستان به عنوان کشورهای اصلی هدف نام برد و گفت: امسال ارزش صادرات محصولات، قطعات یدکی و صادرات ریخته گری حدود 18 میلیون دلار بوده است.

    کاویانی با اشاره به استقبال مردم در بسیاری از کشورها از گیربکس اتوماتیک گفت: تا سال گذشته در سبد محصولات ایران‌خودرو محصول باگیربکس اتوماتیک وجود نداشت، در صورتی که بخش اصلی مردم در کشورهای عربی همسایه خواستار بهره مندی از گیربکس اتوماتیک هستند.

    وی گفت: درحال حاضر گیربکس اتوماتیک به سبد محصولات افزوده شده و تا پایان امسال 500 دستگاه خودرو اتوماتیک صادر خواهیم کرد.

    معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو افزود: در سال آینده سهم بیش‌تری به محصولات اتوماتیک اختصاص خواهیم داد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو