فونیکسریمکسبهتام

با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ به چرخه توزیع سوخت کشور افزوده می‌شود

عصر خودرو- معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: با راه‌اندازی این واحد، تا پایان امسال ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ به چرخه توزیع سوخت کشور افزوده می‌شود.

۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ به چرخه توزیع سوخت کشور افزوده می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شانا از بندرعباس، علیرضا صادق‌آبادی، امروز (چهارشنبه، 25 بهمن‌ماه) در نشستی با حضور فریدون همتی، استاندار هرمزگان و شماری از مدیران پروژه احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، گفت: با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تکمیل آن تا پایان امسال، 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 و 8 میلیون لیتر نفت‌گاز یورو 5 به سبد سوخت کشور افزوده می‌شود.
    وی با بیان این‌که پارسال در همین ایام میانگین تولید روزانه بنزین 60 میلیون لیتر بود، افزود: هم اکنون میانگین تولید روزانه کشور به حدود 78 میلیون لیتر رسیده و فاصله تولید و مصرف بنزین به هم نزدیک شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با تکمیل فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 به تولید کشور افزوده می‌شود.

    صادق‌آبادی با بیان این‌که پالایشگاه ستاره خلیج فارس پیشانی دیگر پالایشگاه‌های کشور است، گفت: ساخت پالایشگاهی با ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در دنیا بی‌نظیر است.

    وی با اظهار امیدواری به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، عنوان کرد: دستاوردهای زیست محیطی پروژه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بسیار حائز اهمیت است و در عین حال افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

    راه‌اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه بندرعباس

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه از راه‌اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه بندرعباس تا پایان امسال خبر داد و افزود: این واحد بر کیفیت 12 میلیون لیتر از تولید این پالایشگاه می‌افزاید و این مقدار با اکتان حدود 92 تولید می‌شود.

    وی همچنین عنوان کرد: با راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی این پالایشگاه در سال آینده، 12 میلیون لیتر نفت گاز یورو4  در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

    به گفته صادق آبادی، با احتساب تولید 2 پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس، استان هرمزگان هم اکنون تولید 40 درصد بنزین کشور را برعهده دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پایان از حمایت‌های کارکنان، مدیران و پیمانکاران پروژه احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس و حمایت‌های وزیر نفت در تامین مالی این پروژه قدردانی کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو