فونیکسریمکسبهتام

شاسی بلند PHEV جدید میتسوبیشی در ایران چه مشخصاتی دارد ؟

عصر خودرو- شرکت آرین موتور که دو سال قبل برای نخستین بار میتسوبیشی اوتلندر PHEV را وارد ایران کرد و یک دستگاه از آن را به سازمان محیط زیست هدیه داد سرانجام به صورت رسمی تا ساعتی دیگر از نسل جدید این خودرو برای بازار ایران رونمایی می کند.

شاسی بلند PHEV جدید میتسوبیشی در ایران چه مشخصاتی دارد ؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  اوتلندر PHEV پرفروش ترین کراس اوور پایه برقی جهان است که از دو موتور الکتریکی ( هر کدام 82 اسب بخار روی محور جلو و عقب) و یک موتور بنزینی 4 سیلندر 2 لیتری با حداکثر توان118 اسب بخار بهره می برد. این کراس اوور PHEV در حالت های تمام الکتریکی یا هایبریدی قابلیت حرکت دارد به گونه ای که در حالت الکتریکی تنها موتورهای الکتریکی با کمک باتری های 300 ولت خودرو را بدون صدا ، آلایندگی و ... به حرکت در می آورد و حداکثر سرع تقابل دستیابی در این حالت 120 کیلومتر در ساعت است. در حالت هایبریدی سری همچنان دو موتور الکتریکی خودرو را به حرکت در می آورند اما نیروی آن ها در زمان پایین بودن شارژ باتری ها از طریق موتور بنزینی تامین می شود و این موتور باتری ها را شارژ می کند. این سیستم در فشار های ناگهانی بر پدال گاز یا زمانی که در سربالایی نیاز ب هقدرت بیش تر وجود دارد فعال می شود. سیستم هایبرید موازی نیز در سرعت های بالا وارد مدار می شود و حرکت اصلی خودرو به وسیله پیشرانه بنزینی انجام می شود و موتورهای الکتریکی نیز به حرکت خودرو و افزایش قدرت کمک می کنند.
    تفاوت اوتلندر PHEV با دیگر خودرو های هایبرید عرضه شده در بازار ایران در قابل شارژ بودن باتری ها هم از طریق موتور وهم از طریق برق شهری یا شارژ سریع است. خودرو ر حالت شارژ سریع طی 25 دقیقه شارژ می شود و در حالت شارژ با برق معمولی نیز به زمانی حدود 5 ساعت نیاز دارد که می تواند شامل ساعات انتهاب شب تا صبح شود و تمام روز بعد شارژ مورد نیاز در باتری ها وجود داشته باشد.
    یکی دیگر از نکا تقابل توجه و نقاط تمایز در اوتلندر PHEV سیستم گرمایش الکتریکی این خودرو است.سیستم Electric Heather آب گرم را از طریق لوله هایی در خودرو می چرخاند لذا حتی در زمانی که موتور بنزینی در مدار نیست نیز فضای داخل کابین قابلیت گرم شدن خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو