فونیکسریمکسبهتام

یک فعال خودرویی:

بازار خودروهای خارجی بلاتکلیف است

عصر خودرو- یک فعال بازار خودروهای خارجی معتقد است، خرید و فروش خودروهای خارجی که از حدود سه هفته پیش به شدت وارد رکود شده، در صورت ادامه بلاتکلیفی می تواند سکون بازار را تا خرداد ماه سال آینده تداوم بخشد.

بازار خودروهای خارجی بلاتکلیف است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «کوروش طواحن» امروز (دوشنبه)  افزود: اکنون بازار خودروهای خارجی وضعیت مناسب و جالبی را تجربه نمی کند و بویژه اخباری که به صورت پراکنده از گوشه و کنار شنیده می شود بر رکود موجود دامن زده است.
    به گفته وی، مطابق رای اخیر دیوان عدالت اداری، «مصوبه جدید دولت در زمینه واردات خودرو امکان اجرا ندارد و در نتیجه اجرای آن نیز باید متوقف شود. از این رو با توجه به توقف این مصوبه باید به اجرای تمام و کمال همه مفاد مصوبه پیشین بازگشت که همان مصوبه آبان ماه سال گذشته است».
    این نمایشگاه دار خودروهای خارجی ادامه داد: این در حالی است که مسئولان سازمان توسعه تجارت و حتی وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان می کنند که تاکنون چنین حکمی را دریافت نکرده اند.
    برپایه این گزارش، «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت در روزهای گذشته در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها و در پاسخ به این پرسش که پس از باطل شدن مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو بر اساس رای دیوان عدالت اداری ثبت سفارش واردات خودرو چگونه انجام خواهد شد، گفت: تاکنون هیچ حکمی از دیوان عدالت اداری برای سازمان توسعه تجارت نیامده است.
    «طواحن» همچنین با اشاره به مشخص نبودن وضعیت خودروهای بالای چهار هزار دلار در بازار، خاطرنشان کرد: شرایط بازار به هیچ عنوان مناسب نیست و فعالان خودرویی در بلاتکلیفی به سر می برند.
    وی یادآوری کرد: در شرایط کنونی، بیشتر خودروهای با قیمت 300 تا 400 میلیون تومان خرید و فروش می شوند و خرید و فروش سایر خودروها با احتیاط انجام می شود.
    این فعال بازار خودرو ادامه داد: پیرو اعلام رای دیوان عدالت اداری، این روزها شاهد تبلیغات برخی فروشندگان خودرو در این زمینه و وعده بازگرداندن هر نوع حقوق و عوارض قانونی که از بابت این مصوبه دریافت شده، به مشتریان هستیم.
    وی گفت: شایعات اخیر فقط بازار را وارد فاز جدیدی از رکود خواهد کرد و از هم اکنون تعطیلی بازار شب عید خودروهای خارجی قابل پیش بینی است که شاید تا اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خرداد ماه آینده نیز تداوم یابد؛ زیرا همه فعالان این بازار منتظرند تا ببینند چه اتفاقی در بازار رخ خواهد داد؟
    به گزارش ایرنا، دهم دی ماه گذشته معاون اول رییس جمهوری دستورالعمل جدید واردات خودرو را که در هیات وزیران تصویب شده بود، ابلاغ کرد.
    بر اساس این دستورالعمل، واردات خودرو سواری با توجه به ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال 1388 منوط به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم برای ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
    بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از 40 هزار دلار و همچنین ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی ممنوع اعلام شده است.
    برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان 28 آذر ماه، 58 هزار و 637 دستگاه انواع خودرو به ارزش یک میلیارد و 559 میلیون دلار وارد کشور شده است.
    در این پیوند، طی روزهای گذشته «محسن قائمی نسب» مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مصوبه هیات دولت توسط این دیوان و کاهش تعرفه واردات خودرو اعلام کرد: دیوان عدالت هنوز در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده و فقط دستور موقت صادر شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو