فونیکسریمکسبهتام

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) خبر داد؛

۲۰۴ هزار خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور خارج می شود

عصر خودرو- رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) گفت: به تصویب دولت ۲۰۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده سبک و سنگین از ناوگان حمل و نقل کشور خارج می شود.

۲۰۴ هزار خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور خارج می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، منصور معظمی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های صنعتی دهه فجر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دولت برای خارج کردن 204 هزار خودروی فرسوده سبک و سنگین از ناوگان بخش عمومی کشور در طول سه سال آینده و جایگزین کردن خودروهای جدید، افزون بر 11میلیارد دلار منابع مالی در نظر گرفته است.
    وی افزود: از این میزان منابع در نظر گرفته شده، 50 درصد توسط وزارت نفت، 30 درصد منابع بانکی کشور و 20 درصد مابقی توسط مشارکت مردمی تامین خواهد شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نوسازی این تعداد ناوگان بخش عمومی کشور در مدت یاد شده ، باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هوا و مدیریت زیست محیطی می شود.
    معظمی به سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری در صنعت خودروسازی کشور پس از برجام اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم با انعقاد 6 قرارداد در صنعت خودروسازی، شرکت های ایران خودرو و سایپا با شرکت های معتبر اروپایی در ساخت خودروهای سواری و سنگین مشارکت کرده اند.
    وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تا سه سال آینده، تحول بزرگی در کمیت و کیفیت صنعت خودروی کشور ایجاد خواهد شد.
    رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) تصریح کرد: تضمین منافع دو طرف، حداکثر استفاده از توانمندی داخلی و دستیابی به اهداف تعریف شده در این قراردادها مدنظر است .
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در قراردادهای منعقد شده با شرکت رنو، سیتروئن و پژو، تاکید شده است دست کم 30 درصد تولیدات قطعات خودرویی در هر سال باید با مسئولیت شرکت صاحب برند انجام شود.
    معظمی گفت: امروز به برکت برجام شرایط برای توسعه اقتصادی کشور بیش از پیش فراهم شده است و بار دیگر می توان درخشش ایدرو را در عرصه های مختلف اقتصادی مشاهده کرد.
    به گزارش ایرنا، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به منظور شرکت در آیین بهره برداری از 15 طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری به مناسبت دهه فجر به این استان سفر کرده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو