فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن تایر عنوان کرد:

کیان تایر مشکل مالکیت و مدیریت دارد

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنعت تایر با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات قدیمی‌ترین کارخانه تایرسازی کشور گفت: حل مشکل این واحد صنعتی نیازمند ورود دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی است.

کیان تایر مشکل مالکیت و مدیریت دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مصطفی تنها در مورد تجمع کارکنان شرکت کیان‌تایر اظهار داشت: اعتراض کارگران مربوط به شرایط مالی و وضعیت بدهی‌های کارخانه به کارکنان است که برای حل این مشکل باید همفکری بین مالکین کارخانه و دستگاه‌های دولتی صورت بگیرد.

    وی ادامه داد: شرکت کیان‌تایر دچار مشکل مدیریتی است و با توجه به اینکه بخش خصوصی در سال‌های گذشته قادر به اداره کارخانه نبود، مدیریت آن طبق قانون حمایت از صنایع به دولت سپرده شد. در این شرایط کارکنان نگران آینده خود هستند و بازنشستگان کارخانه نیز مطالباتشان را پیگیری می‌کنند.

    تنها بابیان اینکه وقتی یک شرکت تحت پوشش قانون حمایت از صنایع قرار می‌گیرد، تمام بدهی‌های آن استمهال می‌شود، افزود: در این شرایط شرکت همچنان منابع مالی کافی برای پرداخت بدهی و سنوات خدمت کارکنان خود را ندارد.

    وی با اشاره به طولانی شدن پروسه اجرای قانون حمایت از صنایع در مورد شرکت کیان‌تایر اظهار داشت: وزارت صنعت به‌تنهایی نمی‌تواند در مورد تعیین تکلیف این کارخانه اقدام کند، بلکه موضوع مالکیت آن باید با حضور وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شود.

    سخنگوی انجمن صنعت تایر بابیان اینکه در حال حاضر تجهیزات کارخانه کیان‌تایر کهنه و فرسوده هستند و کسی رغبت به سرمایه‌گذاری در این کارخانه ندارد، گفت: این کارخانه نیاز به تزریق سرمایه دارد و دولت باید این مشکل را با مالکین برطرف کند.

    تنها بابیان اینکه کیان‌تایر اولین کارخانه تایرسازی در ایران است، افزود: بخشی از تولیدات این کارخانه مربوط به تایرهای ماشین‌آلات معدنی است که تولید آن کم‌رقیب است و ظرفیت محدودی در این مورد در کشور وجود دارد. در نتیجه باید برای حفظ آن و تعیین مالکیت‌اش فکری شود.

    به گفته وی، اگر مالکین کارخانه برای مدیریت صحیح آنجا تعهد دهند، بعید است دولت مقاومتی در مورد تعیین‌تکلیف مالکیت کارخانه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو