فونیکسریمکسبهتام

حساسیتی در واردات لنت ترمز وجود ندارد

دو سوم لنت مصرفی کشور، خارجی است

عصر خودرو- نماینده مردم کاشان و آران‌بیدگل با بیان اینکه در زمینه واردات لنت ترمز حساسیت لازم وجود ندارد، گفت: لنت‌های وارداتی باید توسط شرکت‌هایی که در داخل کشور نمایندگی دارند وارد و رهگیری شوند و دارای استانداردهای لازم باشند.

دو سوم لنت مصرفی کشور، خارجی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیدجواد ساداتی نژاد  در خصوص حمایت از تولید ملی، اظهار داشت: در زمینه اشتغال دو بحث ایجاد اشتغال جدید برای بیکاران و حفظ اشتغال موجود مطرح است، به این معنا که اگر اشتغال موجود را حفظ نکنیم به جمع بیکاران اضافه می‌شود.

    نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اینکه اشتغال موجود حفظ شود باید تولید ملی را تقویت کنیم، گفت: اگر کالای داخلی تولید می‌شود باید مصرف کالای داخلی را ترویج کرد و از واردات کالای خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود جلوگیری کنیم.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در داخل کشور خودرو تولید می‌شود و یکی از لوازم‌های خودرو که فوق ایمنی نیز محسوب می‌شود لنت ترمز است، ادامه داد: بسیاری از تصادف‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد به لنت‌های بی‌کیفیت خارجی موجود در بازار بر می‌گردد، دو وسیله فوق ایمنی در خودرو وجود دارد که یکی دیگر از آنها کیسه هوا است که استاندارد اجباری نیز دارد و اجازه واردات آن را نیز به هرکسی نمی‌دهند.

    حساسیتی در واردات لنت ترمز وجود ندارد

    وی با تاکید بر اینکه در زمینه واردات لنت ترمز که فوق ایمنی است حساسیت لازم وجود ندارد، عنوان کرد: لنت‌های وارداتی باید توسط شرکت‌هایی که در داخل کشور نمایندگی دارند وارد و رهگیری شود و دارای استانداردهای لازم باشند، در کشور آلمان برای تعویض لنت کد رهگیری آن ثبت می‌شود تا در صورت بروز حادثه مربوط به لنت مشخص شود چرا لنت ترمز استاندارد لازم را ندارد.

    کنترل استاندارد لنت‌های وارداتی تنها در گمرک صورت می‌گیرد

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردکنندگان لنت‌های ترمز قاچاق اقدام به واردات کانتینری می‌کنند و محصولات را در جعبه لنت‌های دارای استاندارد و برگ سبز ارائه می‌کنند، تصریح کرد: تست‌ استاندارد لنت‌های تولید داخلی در کارخانه، خط تولید و بازار گرفته می‌شود اما استاندارد لنت‌های وارداتی تنها در گمرک مورد بررسی قرار می‌گیرد که غلط است.

    دو سوم لنت مصرفی در کشور خارجی است

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو سوم لنت مصرفی در بازار کشور خارجی است در حالی که تقریبا ظرفیت تولید نزدیک به 60 هزار تن لنت ترمز در کشور وجود دارد، ادامه داد: کارخانه لنت ایران 350 نفرکارگر داشته است که در حال حاضر این تعداد به دلیل واردات لنت خارجی بی کیفیت به 100 نفر رسیده است.

    وی ادامه داد: این انتظار از دولت وجود دارد تا زمینه صادرات لنت‌های ایرانی را فراهم کند و با استفاده از افزایش تعرفه واردات از واردات کالاهای مشابه تولید داخل جلوگیری و از تولید داخلی حمایت کند، تعزیرات نیز روند واردات لنت‌های خارجی را کنترل کند.

    نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود این انتظار وجود دارد تا تولیدکنندگان خودرو داخلی از لنت خارجی استفاده نکنند که در حال حاضر شرایط به اینگونه است اما گزارش‌های در خصوص استفاده از لنت خارجی  توسط برخی از شرکت‌ها در خدمات پس از فروش وجود دارد که در حال بررسی است، خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند تولید لنت داخلی با استاندارد چک می‌شود و امنیت بالاتری دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو