فونیکسریمکسبهتام

بررسی شرکت‌های بیمه در صنعت خودرو نشان داد

مشتری‌مداری، ویژگی برترین بیمه‌گران خودرویی

عصر خودرو- وسایل نقلیه همواره یکی از مهم‌ترین دارایی‌های هر شخص است؛ از این رو محافظت از آن نیز یک نیاز اساسی به‌شمار می‌آید. درحال‌حاضر بهترین راه برای محافظت از یک وسیله نقلیه در برابر خطر بیمه کردن آن است.

مشتری‌مداری، ویژگی برترین بیمه‌گران خودرویی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش صنعت ، در واقع بیمه اطمینانی است که خودروسوار در برابر خطر برای خود و خودرویش ایجاد می‌کند. بیمه‌گر وظیفه دارد هنگام خطر برای راحت کردن خیال مالک خودرو به میدان بیاید و خسارت احتمالی را جبران کند.در امریکا هر سال در شروع فوریه (میانه بهمن) فهرستی از بهترین شرکت‌های بیمه خودرو منتشر می‌شود که در بازار شلوغ و پر از رقابت سال میلادی پیشین، عملکردی مناسب داشتند و توانستند رضایت مشتریان خود را جلب کنند. در فهرست امسال و در میان برترین‌ها از شرکت‌های کوچکی که تنها دو ایالت را پوشش می‌دهند تا بیمه‌گرهای نیروهای نظامی دیده می‌شوند. پس نکته اینجاست که بزرگی و کمیت شرکت بیمه‌کننده نسبت به نوع و کیفیت خدماتش در مرتبه بعدی قرار دارد.فهرست 10 شرکت برتر بیمه‌ای امریکا هر سال از سوی یک وب‌سایت مستقل بیمه خودرو به‌نام «کلیرشورنس» (Clearsurance) منتشر می‌شود. در تهیه فهرست، عواملی مانند به‌صرفه بودن، خدمات مشتریان، میزان پوشش‌دهی و تمایل مشتریان برای پیشنهاد شرکت بیمه‌گر به سایران یا تمدید قرارداد با آن در نظر گرفته می‌شود. نکته جالب این رده‌بندی این است که در میان برترین‌ها تنها دو شرکت فعالیت ملی و سراسری در امریکا دارند و بقیه شرکت‌های کوچک یا متوسط هستند که پوشش سراسری ندارند و برای نمونه تنها در چند ایالت خدمات ارائه می‌دهند.وب‌سایت کلیرشورنس در سال گذشته میلادی درباره بیش از 39هزارو300 بیمه‌نامه مطالعه کرده، به همین دلیل رده‌بندی معتبری از نظر بیمه‌ای به‌شمار می‌آید. این شرکت برای فهرست کردن برترین‌ها از الگوریتم اولویت‌بندی خود استفاده کرده است. این الگوریتم به تحلیل داده‌های گوناگون پرداخته و براساس رتبه‌بندی مشتریان برای کل شرکت آنها را دسته‌بندی می‌کند. این وب‌سایت بیمه‌ای همچنین مدیریت مطالبات از سوی شرکت‌های بیمه‌گر را به‌عنوان ملاکی مهم در بررسی‌هایش درنظر می‌گیرد.


    کوچکی دلیل بر ناتوانی نیست
    در فهرست کلیرشورنس بهترین شرکت بیمه خودرویی «نیوجرسی منیوفکچورز اینشورس کو» (New Jersey Manufacturers Insurance Co) یا ان‌جی‌ام (NJM) است. مشتریان ان‌جی‌ام به دلایلی مانند قیمت‌های منصفانه و مدیریت قابل‌اعتماد مطالبات خودرویی این شرکت بیمه‌ای را ستایش می‌کنند. این شرکت از نظر اندازه جزو کوچکترین شرکت‌ها است و خدماتش محدود به ایالت نیوجرسی و پنسیلوانیا می‌شود اما 75/7 درصد مشتریان به آن امتیاز 5 ستاره داده‌اند. از اظهارنظرهای مشتریان این‌طور برمی‌آید که ان‌جی‌ام در سرعت خدمات‌رسانی و پرداخت مطالبات درجه یک است. این شرکت همچنین رضایت مشتریان را از نظر به‌صرفه بودن خدمات کسب کرده و در بازار نرخ‌های به‌شدت رقابت‌پذیر ارائه می‌کند. علاوه بر این در پایان هر سال مشتریان ان‌جی‌ام سود سهام دریافت می‌کنند. مشتریان این شرکت در تصادف‌ها به‌سرعت خدمات دریافت می‌کنند و به‌موقع برای تعمیر خودرو حمایت می‌شوند. آنها همچنین می‌توانند در ازای معرفی چند نفر برای بیمه شدن تخفیف بگیرند. با این حال یکی از انگشت‌شمار ایرادهای این شرکت این است که مشوق‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها ارائه نمی‌دهد.


    نظامی‌های خوشحال از بیمه‌گر قدرتمند
    شرکت خدمات بیمه‌ای «یواس‌اِی‌اِی» (USAA) از 81/8 درصد مشتریان خود امتیاز 5 ستاره گرفته است. اگرچه خدمات این شرکت بیمه‌ای تنها به نیروهای نظامی و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود اما از نظر رضایت‌مندی مشتریان در میان سرآمدها قرار گرفته است.به‌گفته مشتریان، این شرکت بیمه‌ای به دلایلی مانند ارائه خدمات مناسب به مشتریان، نرخ‌گذاری رقابتی، وب‌سایت عالی و فرآیند آسان پرداخت مطالبات شایسته بهترین شدن است. از نظر برخی مشتریان این شرکت حتی مانند مرهمی است که روی درد دوری از عزیزان برای خانواده‌های نظامی گذاشته می‌شود! این شرکت در سال گذشته در تعمیر خودرو و پرداخت هزینه‌های سرنشین عملکرد خوب و سریعی داشته است. مشتریان این شرکت از پاسخگویی کارکنان نیز راضی هستند و می‌گویند هم با یک مشاور در بخش خدمات مشتریان به‌راحتی می‌توانند صحبت کنند و هم فرآیند تغییر احتمالی در بیمه‌نامه را به‌سادگی می‌گذرانند.یکی دیگر از رضایتمندی‌های مشتریان از این شرکت سرعت فرآیند آنلاین بیمه‌گذاری از ابتدا تا انتها است و مشتریان می‌توانند به‌راحتی و بدون پیچیدگی از خدمات آنلاین استفاده کنند.


    شرکتی سراسری با کارآمدی فراگیر
    شرکت «آمیکا موچوال اینشورنش» (Amica Mutual Insurance Company)، نخستین شرکت بیمه سراسری در میان برترین‌ها است که خدماتش در تمامی 50 ایالت امریکا ارائه می‌شود. این شرکت قدیمی‌ترین بیمه‌گر خودرو در امریکا است و طیف گسترده‌ای از پوشش‌های بیمه‌ای و تخفیفی، از تخفیف چند بیمه‌نامه برای مشتریان تا انواع دیگر خدمات را ارائه می‌دهد. 68/6درصد مشتریان این شرکت بیمه‌ای امتیاز 5 ستاره را به آن داده‌اند. آنها به دلایلی مانند خدمات عالی مشتریان، آسان‌گیری در روند کار، وب‌سایت کارآمد و برقراری ارتباط خوب با مشتریان از خدمات این شرکت بیمه سراسری در امریکا راضی هستند. به‌نظر می‌رسد این شرکت بیمه‌ای هرگز مشتریان خود را ناامید نمی‌کند و با روی گشاده به مشکلات‌شان رسیدگی می‌کند. قیمت‌ها نیز در این شرکت برای مشتریان راضی‌کننده است و باعث شده آنها، این شرکت را به دیگران پیشنهاد کنند. نوع پرداخت مطالبات در این شرکت رضایت مشتریان را به همراه داشته است.


    امدادگر جاده‌ای همیشه همراه
    شرکت «شلتر موچوال اینشورنس» (Shelter Mutual Insurance Company) از نظر اندازه در رده شرکت‌های متوسط قرار می‌گیرد. خدمات این شرکت به ساکنان 18 ایالت امریکا ارائه می‌شود و کمینه پوشش‌دهی آن شامل امداد جاده‌ای و جایگزینی خودرو جدید است. این شرکت که دفتر مرکزی‌اش در میسوری قرار دارد، به بیمه‌گذاران خود با هدف کاهش هزینه‌ها، تخفیف‌هایی ارائه می‌کند.
    62/8 درصد مشتریان این شرکت بیمه‌گر امتیاز 5 ستاره را به این شرکت داده‌اند و آن را قابل‌اطمینان می‌دانند. اگرچه برخی بیمه‌گذاران قیمت‌های این شرکت را بالا می‌دانند اما در مجموع کار کردن با آن را ساده و بی‌دردسر اعلام می‌کنند.برخی دیگر از مشتریان این شرکت بیمه نیز از اینکه بیمه‌گرشان همواره، حتی در تعطیلات کنارشان بوده، ابراز رضایت کرده‌اند. آنها از این پاسخگویی و اینکه ماشین آسیب‌دیده‌شان خیلی زود دوباره به دست‌شان می‌رسد، رضایتمند بودند.برای مشتریان این شرکت بیمه در اندازه متوسط یکی از مزیت‌ها امدادگری جاده‌ای حتی در روزهای تعطیل است که نقش مهمی در بالا آمدن این شرکت و قرار گرفتنش در میان بهترین‌ها دارد.


    مشتری‌مداری، ویژگی مشترک همه
    در مجموع، سایر شرکت‌های بیمه‌گر نیز ویژگی‌هایی مشابه این شرکت داشته و دارند. آنها نیاز و رضایتمندی مشتری را اولویت مهم خود قرار می‌دهند و خود را ملزم به پاسخگویی به مشتری می‌دانند. به این دلیل و دلایل مشابه است که مشتریان این شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه کردن خودروها هم خودشان سراغ آنها می‌روند و هم از دیگران می‌خواهند بیمه این شرکت‌ها شوند.
    به‌هرحال رسیدن به رتبه‌های بالا موضوع چندان پیچیده‌ای نیست و به‌نظر می‌رسد ربط زیادی هم به بزرگی شرکت‌ها ندارد. مهم کیفیت بیمه‌ای است که ارائه می‌شود. چتر حمایت چنین شرکت‌هایی سایه سر خودروسواران می‌شود و خیال‌شان را از بابت یکی از مهم‌ترین دارایی‌های‌شان یعنی خودرو راحت می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو