فونیکسریمکسبهتام

به زودی صورت می گیرد:‌

راه اندازی پایگاه تولید ایران خودرو درجمهوری آذربایجان

عصر خودرو- سایت تولید محصولات ایران خودرو در جمهوری آذربایجان با ظرفیت اسمی سالانه ۱۰ هزار دستگاه به زودی به بهره برداری می رسد.

راه اندازی پایگاه تولید ایران خودرو درجمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، در مرحله نخست قرار است محصولات خانواده دنا شامل دنا و دناپلاس تولید شود. همچنین، محصولات تولیدی در سایت آذربایجان، به کشورهای مشترک المنافع (شوروی سابق) که قراردادهای ترجیحی میان آن ها اجرا می شود، صادر خواهند شد.

    براساس این گزارش، با توافق صورت گرفته، شرکت مشترکی میان ایران خودرو و بخش خصوصی آذربایجان تاسیس شد که طرف آذری سهم 75درصدی سرمایه گذاری مشترک را تامین کرده است. سهم گروه صنعتی ایران خودرو 25 درصد و فقط شامل صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

    برمبنای این گزارش، خط تولید محصولات ایران خودرو در سایت جمهوری آذربایجان در فاز ابتدایی با ظرفیت تولید سالانه 6 هزار دستگاه آغاز به کار خواهد کرد که با توسعه، ظرفیت آن به 10 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

    ارسال نخستین محموله تجهیزات خط تولید

    همچنین نخستین محموله صادراتی شرکت تام در راستای تجهیز سایت خودروسازی ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان (نفت چاله) به این کشور ارسال شد.این محموله شامل چهار تریلی حاوی تجهیزات کنار خطی، اسکیدهای خط تریم و برخی اقلام دیگر بود که در سایت پروژه تحویل شد.

    با توجه به اهمیت این پروژه به لحاظ صادراتی برای ایران‌خودرو، تمامی فرآیندهای کاری در بخش‌های مختلف آن به طور ویژه و متمرکز از سوی تام ایران خودرو در حال پی‌گیری است؛ به گونه‌ای که این پروژه صادراتی، پس از ابلاغ به تام از ابتدای مهرماه تاکنون حدود 53درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مقرر شده عملیات تامین تجهیزات خط، لجستیک نصب و راه‌اندازی از سوی تام انجام شود.

    لازم به ذکر است، ارسال دومین محموله صادراتی نیز به زودی انجام خواهد شد و پس از ترخیص و تحویل در محل پروژه، نصب و راه‌اندازی از سوی کارشناسان تام به انجام خواهد رسید.

    این پروژه در زمینی  به مساحت 68هزار متر مربع و در شهر ساحلی نفت چاله جمهوری آذربایجان در کنار دریای خزر احداث می شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو