فونیکسریمکسبهتام

اعتراض نسبت به استفاده از میمون و انسان در آزمایش‌های دودزایی خودرو

عصر خودرو- دولت آلمان استفاده از میمون و انسان در برخی آزمایش‌های مربوط به بررسی تاثیرات دود اگزوز خودروهای دیزلی را محکوم کرد.

اعتراض نسبت به استفاده از میمون و انسان در آزمایش‌های دودزایی خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، براساس گزارش BBC، رسانه‌های آلمانی گزارش کردند این آزمایش‌هایی توسط شرکتی به نام EUGT انجام شده‌اند،‌ موسسه‌ای تحقیقاتی که از سوی شرکت های فولکس واگن، دایملر و BMW تحت حمایت مالی قرار دارد. اگرچه این شرکت سال گذشته توسط شرکت‌های خودروسازی منحل اعلام شد اما اطلاعات مربوط به شیوه‌های آزمایش‌های آن، به‌تازگی خبرساز شده است.

    دولت آلمان چنین آزمایش‌هایی را غیرقابل توجیه اعلام کرده و خواستار دسترسی به جزئیات انجام آنها شده است. شرکت دایملر نیز انجام چنین آزمایش‌هایی را محکوم کرده است.

    فولکس‌واگن نیز به عنوان شرکت خودروسازی دیگری که با EUGT در ارتباط بوده، هنوز نتوانسته نامش را از پرونده رسوایی دیگری پاک کند که از مدتی پیش و با افشای دستکاری یک برنامه کامپیوتری که میزان گازهای آلاینده موجود در دود اگزوز خودروهای دیزلی را کمتر نشان می‌داد، آغاز شد. این شرکت همچنین در سال 2015 پذیرفت که با نصب ابزارهایی تقلبی، میزان گازهای آلاینده خودروهای صادراتی این شرکت به آمریکا را کمتر از میزان واقعی نشان داده است.

    وزیر محیط‌ زیست آلمان، باربارا هندریکز این آزمایش‌ها را منفور توصیف کرد و از اینکه گروهی از دانشمندان پذیرفته‌اند چنین آزمایش‌هایی انجام دهند ابراز بهت‌زدگی کرد.

    براساس گزارش نیویورک تایمز، تحقیقات موسسه EUGT با هدف تقابل با تصمیم سال 2012 سازمان بهداشت جهانی که خودروهای دیزلی را به عنوان موارد سرطان‌زا دسته‌بندی کرده‌بود، آغاز شد. گفته می‌شود در سال 2014 این موسسه 10 میمون را درون مخازنی کوچک در معرض دود اگزوز خودروهای دیزلی مختلفی، از جمله بیلتل فولکس‌واگن دیزلی قرار داده‌است. این آزمایش‌ها در آلباکورک نیومکزیکو انجام گرفته‌اند.

    پس از آن دیگر رسانه‌های آلمانی گزارش کردند 19 مرد و 6 زن در آزمایشی مشابه توسط این موسسه،‌ دود اگزوز خودروهای دیزلی را تنفس کرده‌اند. طی یک ماه آزمایش این افراد در معرض مقادیر متفاوتی از دود دیزلی حاوی اکسید نیتروژن سمی قرار گرفته‌اند.

    رسانه‌های آلمانی همچنین تایید کرده‌اند که این آزمایش‌ها هیچ ارتباطی با شرکت‌های خودروسازی از جمله فولکس واگن نداشته‌است و در پی آن نیز تمامی شرکت‌های مرتبط با این موسسه نسبت به انجام این آزمایش‌ها واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو