فونیکسریمکسبهتام

مالکان کامیون‌های بالای ۵۰ سال در هرمزگان جهت نوسازی وسیله نقلیه خود اقدام کنند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از مالکان کامیون‌های بالای ۵۰ سال در هرمزگان خواست جهت نوسازی وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

مالکان کامیون‌های بالای ۵۰ سال در هرمزگان جهت نوسازی وسیله نقلیه خود اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، داریوش باقرجوان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از فروردین 97 از تردد و صدور بارنامه برای کامیون‌های بالای 50 سال جلوگیری می‌شود اظهار داشت: دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری به متقاضیان 80 درصد تسهیلات تا سقف 320 میلیون تومان پرداخت می‌کند که بازپرداخت تسهیلات 5 تا 7 سال با کارمزد 9 درصد است.

    وی ادامه داد: متقاضیان برای نوسازی وسیله نقلیه باری خود می‌توانند به شرکت‌های ماموت، سایپا دیزل، آذهایتکس، آریا دیزل، زامیاد و داتیس فرا دیزل آریا مراجعه کنند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل باری با هدف کاهش مصرف سوخت و ارتقاء کیفیت محیط زیست در حال انجام است.

    باقرجوان بیان داشت: ناوگان کالای کشور به طور متوسط در هر سال 60 هزار کیلومتر تردد دارد در حالی که این شاخص در دنیا بیش از 150 هزار کیلومتر است، هر چند شرکت‌هایی نیز در کشور داریم که در مقیاس بیشتر از این کار می‌کنند.

    وی با اشاره بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل کالا خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه جدید از سال آینده محدودیت‌های قانونی برای ناوگان فرسوده حمل کالا اعمال خواهد شد، به طوری که در سال 97 ضمن جلوگیری از صدور بارنامه برای کامیون‌های بالای 50 سال، از تردد آنها نیز ممانعت می‌شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: برای این منظور قراردادهایی با شرکت‌های خودروسازی برای نوسازی ناوگان منعقد شده که در بخش ناوگان حمل و نقل مسافر از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و برای ناوگان کالا نیز از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور انجام می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو