فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

کاهش ۲۰ درصدی ترافیک با اجرای طرح ترافیک جدید

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با اجرای طرح جدید محدوده ترافیک شاهد کاهش ۲۰ درصدی بار ترافیکی در تهران خواهیم بود.

کاهش ۲۰ درصدی ترافیک با اجرای طرح ترافیک جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. که با رأی 14 نفر از اعضای شورای شهر کلیات آن به تصویب رسید.

    محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت:‌در طول مدیریت شهری گذشته 42 درصد به سهمیه‌های محدوده طرح ترافیک اضافه شده است. دلیل آن نیز فشار دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همین طور بعضی از نهادها بوده است. بنابر این چاره‌ای جز بازنگری در طرح ترافیک نداشته‌ایم.

    وی افزود: در مرکز مطالعات شهرداری بازنگری در طرح جدی ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و با دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری و استانداری برگزار شد.

    وی گفت: ایده اصلی این است که میزان ترافیک ورودی به محدوده شهر را با قیمت‌گذاری کنترل کنند و در کشورهای توسعه‌یافته نرخ عوارض و بالا بردن آن ورودی‌ها را کاهش می‌دهند. بنابر این در شهر تهران نیز باید به نحوی اقدام کنیم که  حجم ورودی کاهش پیدا کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: با نرخ‌گذاری جدید در طرح ترافیک میزان تقاضا در محدوده ترافیک  حداقل 20 درصد نسبت به گذشته کاهش خواهد یافت.

    پورسیدآقایی افزود: با پیشنهاد وزارت کشور مقرر شد سقف طرح را ببندیم و از یک سقفی بیشتر خودرو وارد نشود، بنابر این سقف ورود به محدوده طرح ترافیک را 103 هزار خودرو اعلام کردیم که بیشتر از آن ورود نخواهیم داشت و این در حالی است که در گذشته 129 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک وارد می‌شد.

    وی بیان داشت: برای مشاغلی که الزام به ورود به محدوده طرح ترافیک دارند نیز 63 هزار سهمیه در نظر گرفته‌ایم و با توجه به قیمت‌گذاری‌های پیشنهاد شده افرادی که بخواهند کل سال از طرح استفاده کنند باید بین 6 تا 8 میلیون تومان پرداخت کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات صورت‌گرفته بیش از 100 هزار خودرو در بازنگری طرح جدید ترافیک ورود نخواهند داشت، گفت: در شورای عالی ترافیک توسط عالی‌ رتبه‌ترین مسئولان این طرح مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

    پورسیدآقایی افزود: در بازنگری طرح جدید ترافیک می‌توان بر اساس ساعت، روز و ... برنامه‌ریزی لازم را برای ورود به محدوده طرح داشته باشند.

    وی گفت:‌طرحی که امروز درج می‌شود طرحی است که اهداف اصلی را توانسته حفظ کند و همه دستگاه‌های ذیربط را جذب کرده است پس کار ساده‌ای نبوده که بشود این همه مراجع را قانع کرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  افزود: استاندار تهران زمانی که قانع شد این طرح می‌تواند آلودگی هوا و ترافیک را کم کند آن را امضاء کرد و از همه کسانی که به این طرح کمک کردند تشکر می‌کنم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط