فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خبر داد

موافقت کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با طرح ترافیک جدید

تعیین تکلیف وانت بارها و آژانس‌ها

عصر خودرو- رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از موافقت اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با طرح ترافیک جدید شهرداری تهران خبر داد.

موافقت کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با طرح ترافیک جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد علیخانی در چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در ارائه گزارشی در خصوص تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران، گفت: در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران این لایحه مطرح و نظرات اعضای کمیسیون و همچنین همه اعضای شورا دریافت شد. در همین راستا مواردی به این لایحه اضافه شد.

    وی افزود: به پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مقرر شد قبل از طرح لایحه در صحن شورا ، جلسه‌ای در فرمانداری تهران با اعضای هیات تطبیق برگزار شود تا نظرات آنها نیز در مورد این لایحه اخذ شود تا به این ترتیب پس از تصویب این طرح با ایراد و مشکلی مواجه نشویم.

    علیخانی ادامه داد: در راستای اخذ پیشنهادات و جلسه با هیات تطبیق فرمانداری تهران یک نظر حقوقی به این لایحه اضافه شد و همچنین پیشنهاد اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اخذ عوارض از معابر خاص مطرح شد که نهایتا مقرر شد این موضوع به صورت لایحه‌ای مجزا به شورا ارائه شود تا با طرح ترافیک جدید تداخل پیدا نکند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در طرح موجود هنوز ابهاماتی وجود دارد گفت: طرحی که معاونت حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مورد آن کار می‌کرد با آنچه که شورای ترافیک شهر تهران تصویب کرد کاملا متفاوت است.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما در طرح اولیه زون بندی محدوده‌های مختلف را در نظر گرفته بودیم که این شیوه نهایتا در این طرح تغییر کرده است اما محدوده همان محدوده است و مکانیزم پرداخت تغییر کرده و تبعیض به دلیل نوع نرخ گذاری و مکانیزم پرداخت بسیار کاهش یافته است.

    وی ادامه داد: ما در این طرح وانت بارها و آژانس‌ها را به دلیل آنکه اقتضای شغلی‌شان ورود به این طرح است تعیین تکلیف کردیم در حالیکه در طرح اولیه این تعیین تکلیف انجام نشده بود. همچنین باید امتیازاتی برای معلولین، بیماران خاص و جانبازان دیده می‌شد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از طریق رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا اعضای شورا بتوانند از این پس در تهیه محدوده و نوع طرح‌های ترافیکی نیز نظر بدهند، افزود: نباید اینطور باشد که اعضای شورا تنها در خصوص تعیین نرخ گذاری محدوده‌های ترافیکی بتوانند نظر بدهند، بلکه باید اعضای شورا در تعیین میزان و نوع محدوده‌های ترافیکی دخیل باشند.

    وی تاکید کرد: با همه اشکالاتی که وجود دارد این طرح یک حرکت رو به جلو قلمداد می‌شود لذا برآیند نظرات اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران موافقت با این لایحه است. همچنین به دلیل اینکه به صورت نرم افزاری امکان برنامه ریزی برای این طرح امکان پذیر می‌شود اشکالات موجود را می‌توان در حین اجرا اصلاح کرد. ضمنا نتیجه اجرای این طرح نیز پس از سه ماه به شورای ترافیک شهر تهران و شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو