فونیکسریمکسبهتام

سود یک میلیون دلاری باتری تسلا در دو روز

عصر خودرو- سیستم باتری ۱۰۰ مگاواتی شرکت تسلا که در ابتدای ماه دسامبر در استرالیا نصب و به بهره‌برداری رسید، به سرعت به یکی از قابل‌اتکاترین منابع انرژی تجدید‌پذیر در جنوب استرالیا تبدیل شده‌است.

سود یک میلیون دلاری باتری تسلا در دو روز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، براساس گزارش ساینس الرت، این سیستم که پس از شرط‌بندی آنلاین ایلان‌ماسک برای ساخت باتری در عرض 100 روز خلق شده‌است، پس از آن آغاز به کار کرد که یک نیروگاه برق مبتنی بر ذغال‌سنگ از شبکه برق خارج شد و باتری بلافاصله و در عرض چند میلی‌ثانیه جایگزین آن شد.

    اکنون این باتری غول‌پیکر آغاز به اثبات ارزش اقتصادی خود کرده‌است. براساس گزارش‌ها، سیستم باتری تسلا در عرض تنها چند روز برای مالک خود،‌شرکت نئو‌ان یک میلیون دلار استرالیا سود داشته‌است. درحال حاضر 70 مگاوات از گنجایش این باتری برای دولت استرالیای جنوبی ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز از آن استفاده کند و شرکت نئو‌ان (Neoen) کنترل مابقی برق تولید شده در این سیستم را به عهده دارد.

    براساس نمودارهایی که توسط شرکت Renew Economy ارائه شده‌است شرکت نئوان توانسته در 18 و 19 ماه ژانویه برق تولید شده توسط این باتری را 14000 دلار استرالیا در ازای هر مگاوات بر ساعت به فروش برساند، درحالی که هیچ هزینه‌ای برای تولید این برق پرداخت نکرده‌است. برق ذخیره شده در این باتری توسط نیروگاه بادی هورنزدیل در نزدیکی جیمز‌تون در جنوب استرالیا که مالکیت آن در اختیار شرکت فرانسوی Neoen است،‌تامین می‌شود.

    استرالیای جنوبی سال‌ها است که درگیر مشکل قطعی برق است. تلفیقی از نیروگاه‌های قدیمی ذغال سنگ، دمای بالای هوا و ناهمخوانی منابع انرژی تجدید‌پذیر مانند خورشید و باد با قیمت بالای برق و تداوم قطعی برق باعث شده‌است تا قطعی برق در این بخش از استرالیا به معضل تبدیل شود. شرکت تسلا با ساخت سیستم باتری جدید و غول پیکرش بخشی از این معضل را حل کرد.

    این دو شرکت هم‌اکنون برای ساخت باتری 20 مگاواتی در استان ویکتوریای استرالیا درحال همکاری هستند و شرکت نئوان در تلاش است سیستم باتری بزرگتری را نیز ویژه کوئینزلند تولید کند.
    در همین زمینه:

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم