فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو اصفهان ۹۶ (۳۶)

سرپرست بازاریابی پرشیا خودرو : عرضه محصولات اسپرت ب ام و در بازار ایران

عصر خودرو- پرشیا خودرو، نماینده فروش و خدمات پس از فروش ب ام و در ایران در نخستین روز نمایشگاه خودرو. اصفهان، از ب ام و سری ۲ کانورتیبل رونمایی کرد، خودرویی که می‌تواند به‌خوبی نقش یک خودرو اسپرت را در بازار تشنه کشور را بازی کند و استقبال بازدیدکنندگان نشان داد علاقه‌مندان زیادی هم خواهد داشت.

سرپرست بازاریابی پرشیا خودرو : عرضه محصولات اسپرت ب ام و در بازار ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در زمینه فعالیت‌های پرشیا خودرو با کامران طالبی فر، رییس بازاریابی این شرکت به گفت و گو نشستیم.

    * با توجه به اعمال محدودیت‌هایی در زمینه ورود خودروهایی با قیمت بالای 40هزار دلار، عملا بخشی از محصولات ب ام و که از حمله محصولات پرفروش این برند در ایران است امکان ورود نخواهند داشت. پرشیا خودرو چه تدبیری برای این وضعیت دارد؟
    با توجه به تغییراتی که در قوانین رخ داده است عملا الگوی کاری و الگوی بازار محصولات ب ام و تغییر می‌کند و ما هم با معرفی خودروهای جدید تلاش داریم خودمان را با این تغییرات همراه کنیم. برای این منظور در رویه جدید کاری پرشیا خودرو تاکید بیشتر بر خودروهای اسپرت ب ام و است و به این ترتیب به‌نوعی ب ام و در ایران تا حد زیادی به ذات و شعار جهانی خود بازگشته است. تا پیش از این محصولاتی مانند سری 5 و سری 7 در صدر فروش محصولات ما بودند اما مشتریان این خودروها بیشتر مشتریان خودروهای لوکس و پریمیوم هستند تا خریداران خودروهای اسپرت. با تغییرات قوانین ما به سمت خودروهای اسپرت تر ب ام و می‌رویم و به همین دلیل است که می‌گویم در الگوی جدید، ب ام و در ایران تا حد زیادی به ذات خود بازگشته است.
    * به‌طور مشخص قرار است بر روی چه محصولاتی تاکید شود؟
    در الگوی جدید تاکید بیشتر ما بر روی مدل‌های سری 1، سری 2، سری 3، X1 و سری 4 است. به این ترتیب محصولات مورد نظر ما و محصولات جدید که قرار است به بازار عرضه شود محصولاتی است که برای علاقه‌مندان به رانندگی طراحی و ساخته شده‌اند و البته با توجه به قوانین موجود امکان کار بر روی آن وجود دارد. هم‌اکنون سری 2 کانورتیبل ارزان‌ترین خودرو کروکی در بازار خودرو ایران است. سری 3 سال‌ها است به‌نوعی معرف برند ب ام و در بازارهای جهانی است. سری 4 هم خودروی بسیار جذابی است که در عرضه‌های پیشین به‌خوبی توانست مشتریان را به خود جلب کند. در همین نمایشگاه هم شاهد رونمایی از سری 2 کانورتیبل هستیم که در دو مدل 220 و 230 با تیپ بندی‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.
    * تا اینجای کار نمایشگاه خودرو اصفهان امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    اصفهان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در کشور است و برای ما هم پس از بازار تهران، اصفهان در سال‌های اخیر در رتبه دوم یا سوم بوده است. البته خریداران خودرو در اصفهان معمولا با بررسی عمیق اقدام به خرید خودرو می‌کنند و به همین دلیل نوساناتی که در بازاری مانند تهران می‌بینید معمولا خیلی کمتر در اصفهان اثر می‌گذارد. در حال حاضر هم با توجه به افزایش قیمت زیاد خودروهای وارداتی که در اثر افزایش تعرفه‌ها ایجاد شده است خریداران خودرو در اصفهان بیشتر در حال بررسی وضعیت قیمت‌ها در بازار هستند و احتمالا پس از اطمینان از ثبات قیمت‌ها اقدام به خرید می‌کنند. به نظرم این اتفاق طی 3 تا 6 ماه آینده رخ می‌دهد و به همین دلیل است که نمایشگاه امسال حداقل در روز اول برگزاری کم رونق تر از سال قبل است. از سوی دیگر نمایشگاه در روز وسط هفته آغاز شده است و قطعا در روزهای آخر هفته شاهد حضور پررنگ‌تر بازدیدکنندگان خواهیم بود. در کنار این‌ها باید در نظر بگیرید محصولات به نمایش در آمده در نمایشگاه امسال بیشتر محصولات اکونومی برندهای مختلف هستند. این محصولات شاید در بازار بتوانند فروش خوبی داشته باشند اما جذابیت نمایشگاهی کمتری نسبت به محصولات رده بالای برندها دارند. درمجموع بازار اصفهان همواره برای همه برندها بازار بسیار مهم و بزرگی است و ما هم برنامه‌های ویژه‌ای برای نمایشگاه خودرو اصفهان و بازار اصفهان داریم.
    * غیر از عرضه محصولات جدید، پرشیا خودرو در یک سال اخیر برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه خدمات پس از فروش نیز داشته است. برنامه‌های آینده در این زمینه و سایر موارد چیست؟
    یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما عرضه خودروهای دست‌دوم ب ام و با گارانتی رسمی پرشیا خودرو به مشتریان است. این کار در برندهای پریمیوم بازار انجام نگرفته و در سایر رده‌ها نیز اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است. در این طرح خودروهایی که شرایط مناسب و مورد تایید پرشیا خودرو را دارند از مشتریان خریداری می‌شوند و پس از بررسی و بازدیدهای مشخص از سوی پرشیا خودرو با گارانتی پرشیا خودرو به فروش می‌رسند. این طرح از مدتی پیش اجرایی شده است و تا به حال هم استقبال بسیار خوبی از آن انجام گرفته است و بر همین اساس این طرح را ادامه می‌دهیم. طرح دیگری که بر روی آن تمرکز خواهیم کرد فروش گارانتی یک تا سه ساله پرشیا خودرو در پکیج‌های مختلف فراهم کنیم. با توجه به ورود ب ام و هایی که از سوی واردکنندگان متفرقه وارد بازار کشور شده‌اند و اکنون گارانتی آن‌ها به پایان رسیده پیش‌بینی می‌کنیم این طرح با استقبال خوبی مواجه شود. این طرح به‌صورت پایلوت در تهران آغاز شده است و به‌زودی در سرتاسر کشور توسعه پیدا خواهد کرد. این طرح برای خودروهای 2013 به بالا به‌شرط آنکه کارکرد بالای 60هزار کیلومتر نداشته باشند اجرا می‌شود. برنامه دیگر ما تمرکز بر روی فروش اکسسوری‌های اصلی ب ام و است. این کار قبلا در نمایندگی لواسان انجام می‌شد و به‌مرور به نمایندگی‌های دیگر توسعه پیدا می‌کند. قیمت این اکسسوری‌ها بسیار مناسب است چراکه خرید ما به‌طور مستقیم انجام می‌شود ضمن آنکه طیف کاملی از محصولات را عرضه می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط