فونیکسریمکسبهتام

جانشین پلیس راه موته- گلپایگان:

سالانه ۱۶ هزار نفر در حوادث جاده ای کشته می شوند

عصر خودرو- جانشین پلیس راه موته- گلپایگان گفت: متأسفانه طی حوادث تصادفات رانندگی سالیانه به طور متوسط بیش از ۱۶ هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

سالانه ۱۶ هزار نفر در حوادث جاده ای کشته می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا توسلی، بخشدار مرکزی شهرستان گلپایگان در جلسه ارتقای ایمنی عبور و مرور موتورسواران که شامگاه دوشنبه با حضور جمع کثیری از اهالی روستای رباط سرخ گلپایگان در محل مسجدالنبی (ص) این روستا برگزار شد، با بیان اینکه بحث ایمن سازی جاده ها و نصب تابلوها یک نیاز اساسی برای سلامت تردد در آنهاست، اظهار داشت: وظیفه دستگاه های اجرایی است که در حد توان نسبت به ایمن سازی جاده ها اقدام کنند.

    وی افزود: امسال به کمک شوراهای روستایی و دهیاران و پیگیری هایی که صورت گرفته، بحث ایمن سازی جاده ها به ویژه در فواصل متصل به روستاها در حال انجام است که امیدواریم با تمهیدات و اقداماتی که در راستای کنارگذر و آسفالت معابر در دستور کار قرار دارد ایمن سازی هر چه بیشتر عابران و موتورسواران مورد توجه قرار گیرد.

    در ادامه جانشین پلیس راه موته- گلپایگان در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور و رانندگی با موتورسیکلت، وانت بار و ادوات کشاورزی در جاده های واقع شده در مناطق مسکونی اظهار داشت: هدف از آموزش، پیشگیری از حوادث جاده ای است که حتی از بروز حادثه برای یک نفر نیز جلوگیری به عمل آید.

    وی با اشاره به اینکه در کشور ایران سالیانه به طور متوسط متأسفانه بیش از 16 هزار نفر در حوادث تصادفات رانندگی کشته می شوند، تصریح کرد: برابر این آمار روزانه حدود 42 نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند که یک چهارم آنها مربوط به عابرین پیاده است. 

    تورج فرجی با بیان اینکه یکی از عمده ترین تصادفات جاده ای درون شهری و برون شهری مربوط به موتورسیکلت سواران است، افزود: به لحاظ عدم وجود نقطه اتکایی در موتورسیکلت و نداشتن کلاه ایمنی موجب بروز ضربه مغزی به موتورسواران خواهد شد.

    وی تصریح کرد: طبق ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با موتورسیکلت در صورت عدم داشتن کلاه ایمنی از سوی راکبین موتورسیکلت در مرحله اول وسیله نقلیه آنان توسط مأمورین راهنمایی و رانندگی و پلیس راه به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه توقیف خواهد شد و این برخورد در صورتی است که دارای دیگر مدارک از جمله گواهینامه مجاز و بیمه نامه باشند.

    جانشین پلیس راه موته- گلپایگان به دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران از جمله ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حرکت های نمایشی و مارپیچ، تک چرخ، حرکت خلاف مسیر اشاره کرد و افزود: تردد در خطوط ویژه اتوبوس و پیاده روها که در کلان شهرها صورت می گیرد نیز از جمله تخلفات موتورسیکلت سواران است که موجب توقیف وسیله نقلیه آنان خواهد شد.

    وی در راستای تخلفات رانندگان وانت بار و اتوبوس در قسمت بیرونی وسیله نقلیه و در رکاب و قسمت اتاق بار آن اظهار داشت: در صورت بروز هر حادثه ای در موارد فوق، شرکت های بیمه به حادثه دیدگان هیچ وجهی بابت هزینه ها و دیه پرداخت نخواهند کرد و عابرین پیاده در جاده های واقع در مناطق مسکونی مکلفند برای عبور از عرض سواره رو حتماً از پل های روگذر و زیرگذر استفاده کنند.

    در ادامه کارشناس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گلپایگان با اشاره به برگزاری جلسات ارتقای ایمنی عبور و مرور موتورسواران در روستاهای واقع شده در جاده های ارتباطی اظهار داشت: به لحاظ رعایت مسایل ایمنی در کشورهای پیشرفته، تلفات جاده ای بسیار پایین تر از ایران بوده به طوری که تعداد کشته های جاده ای در کشورهای آلمان و ترکیه که جمعیتی نزدیک به ایران دارند طی سال برابر با سه هزار و 300 نفر بوده در صورتی که این آمار در کشور ما بالغ بر 16 هزار نفر است.

    وی با اشاره به اینکه 70 درصد عوامل تصادف مربوط به خطاهای انسانی و 30 درصد مابقی مربوط به خودرو و راه ها است، بیان داشت: عدم توجه به جلو و عدم توانایی کنترل خودرو از جمله عوامل بیشترین تصادفات به شمار می رود.

    محمدرضا امیدواری با تأکید بر اینکه اغلب بروز تصادفات برای موتورسیکلت سواران منجر به برخورد سر به زمین می شود، تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، عدم بستن کمربند ایمنی و سرعت های غیرمجاز، عدم توجه به جلو، عبور از چراغ های قرمز، خواب آلودگی، سبقت غیرمجاز و توقف کنار راه ها را از جمله دیگر عوامل بروز تصادف در وسایل نقلیه برشمرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو