فونیکسریمکسبهتام

معاون رئیس جمهور:

تنها راه رفع آلودگی هوای تهران از رده خارج شدن خودروهای فرسوده است

عصر خودرو- معاون رئیس جمهور در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: تنها راه رفع آلودگی هوای تهران ازرده خارج شدن خودروهای فرسوده است.

تنها راه رفع آلودگی هوای تهران از رده خارج شدن خودروهای فرسوده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عیسی کلانتری، صبح یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با ریاست محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در استانداری تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه دو سوم آلودگی هوای تهران از ماشین های گازوئیلی است و این خودروها عمدتا فرسوده و از رده خارج هستند تنها راه جلوگیری از الودگی هوا در فصل سرما این است که این خودروها که تعدادشان 60 الی 65 هزار دستگاه پیش بینی می شود و 3 هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد را شامل می شوند که مابقی اتوبوس ها و یا کامیون های فرسوده هستند که شب ها وارد می شوند باید از رده خارج و نوسازی شوند.

    کلانتری افزود: در زمان وارونگی هوا میزان دو سوم آلودگی هوا به علت وجود این خودروها می باشد  البته 11 درصد از این میزان به موتور سیکلت ها نیز متعلق میباشند و در این راستا سهم سواری ها در فصل سرما فقط 3 درصد است.

    وی با بیان اینکه هم اکنون با دستور استاندار جلوی تردد کامیون های فرسوده گرفته شده است گفت: البته اتوبوس های فرسوده هنوز به دلیل جابه جایی مردم مشغول به کار می باشند و دولت در نظر  دارد که ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را نیز نوسازی کند و اگر این مسائل حل شود مشکل آلودگی هوای تهران تا حدودی مرتفع خواهد شد.

    معاون رییس جمهور در ادامه گفت امکانات دولت جهت این نوسازی محدود است و لذا کمک و همیاری بخش خصوصی و شهرداری را در این زمینه می طلبد و دولت به تنهایی نمی تواند این نوسازی را انجام دهد.

    وی با اشاره به روند اجرای طرح زوج و فرد خودروها بیان داشت: این طرح نقشی در آلودگی هوا در زمان فصل سرما ندارد و مختص ترافیک می باشد و کل سواری های موجود در تهران 3 درصد هستند که هوا آلوده می کنند و دو سوم مختص خودروهای فرسوده با سوخت گازوئیلی هستند و همچنین کارخانه های اطراف سهم 19 تا 20 درصدی را در آلودگی هوای تهران بر عهده دارند.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: با توجه به اجرای قانون هوای پاک که اکنون اجرا می شود با خودروساز هایی که خودروهای غیر استاندارد تولید می کنند برخورد خواهیم کرد و اجازه تولید به آنها را نخواهیم داد و باید بگوییم که کارخانه جات خودروسازی به دلیل داشتن قدرت مالی بر قانون غلبه می کنند و لازم است که با آنها برخورد کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو