فونیکسریمکسبهتام

تولید خودرو برقی، مسیر میانبر توسعه صنعت خودرو

عصر خودرو- بنابر پژوهش‌های صورت گرفته تا سال ۲۰۳۰ تحولات عمیق و اساسی در صنعت خودروی جهانی صورت می‌گیرد؛ به‌طوری که بسیاری از خودروسازان بزرگ تصمیم دارند تا سال ۲۰۳۰ بخش عمده‌ای از تقاضای جهانی را از طریق خودروهای برقی پاسخ دهند.

تولید خودرو برقی، مسیر میانبر توسعه صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در چنین شرایطی حرکت خودروسازان داخلی به منظور تولید خودروی برقی تا سال 2050 بیانگر سیاست دنباله‌روی صنعت خودروی ما همسو با تحولات جهانی است. به‌خصوص آنکه پیشروی به سمت تولید برقی‌ها مسیر میان‌بر توسعه صنعت خودرو است. هر چند در حال حاضر یکی از انتقادات جدی به خودروسازان داخلی، عدم توانایی در تولید خودروهای به روز و متناسب با شرایط بازار خودرو است اما این موضوع نباید موجب شود که خودروسازان به سمت تولید خودروهای جدید حرکت نکنند؛ بنابراین توصیه جدی این است که از استراتژی متفاوتی برای توسعه تولید خودروهای برقی استفاده شود.

    در واقع خودروسازان ایرانی زمانی می‌توانند موفق عمل کنند که به جای دنباله‌روی از پلت‌فرم‌های فعلی، در راستای تولید پلت‌فرم‌های برقی گام بردارند. بنابراین تولید خودروی برقی باید به یک هدف استراتژیک در صنعت خودرو تبدیل شود. صنعت خودرو ایران برای اینکه بتواند در دهه 2030 به اتوبان توسعه خودروسازی جهانی راه یابد باید سیاست‌گذاری هدفمند و برنامه‌ریزی شده را دنبال کند. از آنجا که تولید خودروهای خودران نیازمند فناوری بالا و تکنولوژی منحصر به فردی است و تولید اپلیکیشن‌های تبادل داده در خودروها نیز قطعا در آینده در دست غول‌های بزرگ خواهد بود بنابراین صنعت خودرو ایران باید در بحث تولید خودروی برقی توانمند شود تا بتواند در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد. بنابراین مسیر توسعه صنعت خودرو مشارکت با خودروسازان خارجی به منظور دریافت دانش فنی و تکنولوژی است. از آنجا که یکی از چالش‌های جدی ما طی سال‌های گذشته نداشتن دانش روز بوده است بنابراین باید از مشارکت‌های خارجی دانش لازم را کسب کنیم.

     

    نویسنده: حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو